News Flash:

Care este cauza prabusirii avionului Boeing 777 in San Francisco, in luna iulie a anului trecut

25 Iunie 2014
1266 Vizualizari | 0 Comentarii
Agentia americana pentru Securitatea Transporturilor (NTSB) a sugerat marti ca Boeingul 777 apartinand companiei Asiana s-a prabusit in iulie la San Francisco din cauza unei "gestionari necorespunzatoare" in carlinga si a unui sistem automatizat neinteles de catre piloti.
Boeing a contestat aceste sugestii.
NTSB a citat, intr-o audiere in Congres, mai multe elemente care au concurat la aceasta gestionare necorespunzatoare, intre care o formare necorespunzatoare a pilotilor sau dificultatea de a stabiliza avionul in timpul aterizarii.
Pilotii avionului Boeing de tip 777 apartinand companiei sud-coreene depindeau prea mult de sistemele automatizate pe care nu le intelegeau, a apreciat presedintele interimar al NTSB Christopher Hart. "Boeingul 777 este unul dintre cele mai sofisticate si automatizate avioane aflate in serviciu", a subliniat el.
Iar "cu cat sistemul automatizat este mai complicat, cu atat mai mare este provocarea in a te asigura ca pilotii il inteleg in mod corect", a adaugat el.
"In acest caz, membrii echipajului au contat prea mult pe sistemele automatizate pe care nu le intelegeau in totalitate. Iar astfel au facut avionul sa zboare prea incet, iar acesta a lovit un dig de la capatul pistei de aterizare", a explicat el.
Intr-un comunicat, Asiana s-a declarat de acord cu faptul ca este vorba despre "factori multipli" asa cum sustine NTSB explicand accidentul. Compania a relevat de asemenea "complexitatea utilizarii pilotului automat si sistemului de accelerare automat", despre care NTSB afirma ca "sunt explicate in mod lacunar in manualele furnizate de catre Boeing".
Insa Boeing a afirmat intr-un comunicat ca "nu este de acord cu declaratia NTSB potrivit careia sistemul de zbor automatizat a contribuit la accident". "Aceasta concluzie nu se bazeaza pe dovezi", subliniaza grupul, insistand asupra bilantului "extraordinar" al lui 777 in domeniul securitatii.
Seful anchetatorilor, Bill English, a declarat ca Asiana a insistat ca "automatizarea sa fie utilizata la maximum" de catre pilotii sai, inclusiv utilizarea pilotului automat atunci cand avionul zboara la mica altitudine (330 de metri).
Insa "competentele unui pilot se degradeaza atunci cand nu sunt utilizate in practica", a relevat English.
Pilotul Boeingului implicat in accident, Lee Kang-Kuk, efectua primul zbor operational la bordul unui Beoing de tip 777 si zbura cu un instructor in postul de copilot, care era la randul sau formator pentru prima data.
Alt membru NTSB, Robert Sumwalt, un fost pilot, a pus la indoiala faptul ca accidentul a fost provocat de competenta pilotilor. "Pilotul se astepta ca avionul sa faca pentru el un lucru pe care acesta nu-l face", iar "acest lucru este mai raspandit decat am crede".
Pe 6 iulie, zborul 214 al companiei Asiana Airlines, venind de la Seul, s-a prabusit pe aeroportul de la San Francisco dupa ce coada avionului s-a lovit de un dig care desparte pista de aterizare de un curs de apa.
Avionul avea la bord 307 persoane. Accidentul s-a soldat cu 200 de raniti si trei morti, inclusiv o adolescenta chineza care a supravietuit prabusirii, dar care a fost zdrobita de un vehicul al pompierilor in timpul operatiunii de salvare. Mediafax.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1204 (s) | 43 queries | Mysql time :0.009200 (s)