Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat planurile marilor proiecte de infrastructura rutiera pentru urmatorii ani. Unul cam greu de realizat, spun specialistii, unul care aduce Timisului si Banatului... nimic. Mai precis, aduce chiar mai putin decat se dorea prin Master Plan: lipsa unui proiect pentru o autostrada spre Serbia, lipsa unui plan pentru continuarea centurii de ocolire a Timisoarei (Timisoara Sud) si, bonus, transformarea autostrazii A6 in drum expres.
Cine spera la mai multe proiecte de infrastructura rutiera pentru Timis a fost dezamagit de noul ministru al Transporturilor. Marea prezentare plina de harti si ministri a adus numai vesti neplacute pentru utilizatorul de sosele timisean. Nimic in plus, iar ce era deja, la nivel mai mic. Cam atat...
Desi dupa interventii, ideea realizarii Centurii Sud a Timisoarei a fost inclusa in Master Plan, iata ca planurile ”pe bune” nu includ si acest obiectiv printre cele programate pentru a fi realizate in urmatorii ani. Aceasta chiar daca pe hartile ministeriale Timisoara apare integral inconjurata de un cerc complet de culoare neagra care reprezinta acest obiectiv.
O alta veste, probabil asteptata, se refera la o autostrada spre Belgrad. Aceasta nu exista, la fel, in planurile Ministerului Transporturilor. E posibil sa ajungem din nou in situatia in care vecinii Romaniei vor veni cu un asemenea drum rapid pana la granita si nu vor avea de ce sa se lege din punct de vedere rutier de cealalta parte.
Drept ”cadou” la schimb este oferita o reabilitare a drumului national 59, care leaga Timisoara de Stamora. Ministerul a pus acest drum in proiectul de reabilitare, dar si aceasta cu un orizont de realizare mai indepartat, pe urmatorul exercitiu financiar, cu bani din Fondul European de Dezvoltare Regionala, deci o finantate ce ar urma sa fie solicitata. Interesant este ca acest drum national nici nu este intr-o stare proasta, spre deosebire de altele, scrie
tion.ro.
O alta veste neplacuta, aceasta sigur una neasteptata, este transformarea autostrazii A6, cea care ar urma sa lege Lugojul de Craiova, din autostrada in drum expres. Ciudat este ca primii kilometri din A6 exista deja si fizic si fac legatura dintre A1 si centura de ocolire a Lugojului. Iar aici vorbim de o autostrada adevarata, chiar cu trei benzi pe sens in mare parte. Cine circula pe Valea Cernei stie ce inseamna deplasarea pe acest drum si ce aglomeratie apare destul de des. E bine ca exista si acest drum expres, oricum despre A6 nu se prea stia cand ar fi devenit realitate.
Noul drum expres... A6 porneste de la Lugoj, trece pe langa Caransebes, Baile Herculane, ulterior pe la Drobeta Turnu Severin si mai departe spre Craiova. Cam acelasi traseu cu cel ce ar fi trebuit urmat de autostrada.
Comentarii (0)