News Flash:

7 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata seara

27 Mai 2018
516 Vizualizari | 0 Comentarii
seara

Potrivit statisticilor, aproximativ 27% dintre oameni se confrunta cu dificultati constante de a adormi, iar restul infrunta aceasta problema doar uneori. Dar, uneori, cauzele somnului prost nu sunt deloc probleme de sanatate.

Unele ritualuri de seara pe care nu le consideri ceva special, provoaca de fapt un somn de slaba calitate si chiar insomnie.

Renunta la aceste obiceiuri daca vrei sa te odihnesti:

1. Sa fumezi

Ca si cafeina, nicotina are un efect stimulator asupra organismului. Aceasta determina o crestere a frecventei cardiace, creste tensiunea arteriala si stimuleaza creierul. Toate aceste procese nu contribuie deloc la adormire.

Si chiar daca adormi, somnul va fi mai rau decat ar putea fi daca nu ai fumat. In general, printre fumatori, mai multi oameni sufera de insomnie . Chiar daca nu intentionezi sa renunti la acest obicei, cel putin nu fuma cu 2 ore inainte de culcare.

2. Sa faci sport

In general, sportul este foarte util pentru somn: prelungeste faza sa lenta, amelioreaza stresul si promoveaza adormirea rapida. Cu toate acestea, toate acestea functioneaza, daca ai terminat antrenamentul cu 3-4 si mai bine cu 6 ore inainte de culcare.

3. Sa bei prea multa apa

O cantitate moderata de lichid inainte de a dormi nu dauneaza corpului, ba dimpotriva. Dar daca bei prea multa apa, asteapta-te sa te trezesti mijlocul noptii, la saci sub ochi si umflaturi dimineata.

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renunti complet la lichide: trebuie doar sa determini cantitatea corespunzatoare pentru tine, care nu provoaca astfel de probleme. Acest lucru se poate face numai prin experienta. Cu toate acestea, medicii spun ca doua cesti de apa pot reprezenta volumul optim de seara, potrivit pentru aproape toata lumea.
4. Somnul pe zi

Daca vrei sa atipesti pentru cateva momente dupa munca, uita de un somn linistitor noaptea. Daca totusi esti prea obosit in timpul zilei, culca-te in intervalul 13-16 si nu dormi mai mult de o ora si jumatate.

5. Sa fii implicat intr-un proces creativ

Se crede ca procesul creativ este un fel de relaxare, dar nu este in intregime adevarat. Daca desenezi, compui poezii sau muzica, creierul functioneaza activ. Prin urmare, facand acest lucru tarziu, este cel mai probabil sa nu inchizi ochii pana aproape dimineata.

Activitatea creativa, ca oricare alta, necesita eforturi. Si pentru a intra in modul de odihna, creierul are nevoie de timp. De aceea, cu o ora inainte de a merge la culcare, este mai bine sa alegi activitati care nu necesita multa activitate mentala, cum ar fi cititul sau meditatia.

6. Sa folosesti dispozitive electronice

Uita de laptop, tableta si telefon pe timp de noapte: lumina emisa de aceste dispozitive este daunatoare pentru somn. Sa lucrezi noaptea tarziu, de asemenea, nu este recomandat, in caz contrar risti sa stai o ora sau doua in pat, gandindu-te la problemele stresante.

In schimb, este mai bine sa te relaxezi, sa pui toate sarcinile pe hartie si sa elaborezi un plan de actiune pentru ziua de maine.
7. Sa dormi cu animale de companie

Multi proprietari isi lasa cu placere animalele de companie in propriul pat. Si foarte zadarnic. In primul rand, somnul la animale nu este acelasi ca la om. Animalele de companie dorm mai mult intermitent, iar faza profunda a somnului este mai scurta decat in ​​cazul oamenilor.

O pisica sau un caine isi va schimba pozitia de mai multe ori in timpul noptii, ceea ce este putin probabil sa trezeasca proprietarul o singura data. Si nu uita de parul pe care il lasa micii necuvantatori.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1169 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012863 (s)