Un cercetator din America face furori in lumea medicala. Acesta sustine ca a descoperit o guma care tine Covidul la distanta

7 Decembrie 2021
guma de mestecat

Henry Daniell, de la Scoala de Medicina Dentara din Penn, a condus un proiect prin care a dezvoltat un sortiment de guma cu proteina din plante care reduce incarcatura virala din saliva si reduce transmisia coronavirusului, scrie Scitechdaily.

Vaccinarea impotriva COVID-19 a schimbat cursul pandemiei, dar nu a putut sa opreasca definitiv transmiterea bolii. Chiar si oamenii vaccinati cu schema completa se pot infecta cu SARS-CoV-2 si pot da virusul mai departe.

„SARS-CoV-2 se multiplica in glandele salivare. Stim ca atunci cand cineva care e infectat stranuta, tuseste sau vorbeste, virusul ii poate infecta si pe altii. Aceasta guma ofera oportunitatea de a neutraliza virusul in saliva si ne da posibilitatea de a reduce sursele de transmisie a bolii.”, a declarat Daniell.

Inainte de pandemie, Henry Daniell studia proteina ACE2 in cautarea unui tratament pentru hipertensiune. Munca lui l-a ajutat in contextul epidemiei de COVID-19, pentru ca receptorul de ACE2 din celulele umane este acelasi care leaga si proteina de SARS-CoV-2. Alte studii au mai aratat ca injectiile cu ACE2 pot reduce incarcatura virala pentru oamenii cu infectii severe.

Ca sa testeze guma de mestecat, echipa lui Daniell a crescut proteina ACE2 in plante, a combinat-o cu un alt compus care ii permitei sa treaca de bariera mucoasei si a incorporat materialul rezultant in tablete de guma cu gust de scortisoara.

Folosim deja masti si alte bariere fizice ca sa reducem sansa de transmitere a virusului. Aceasta guma ar putea fi folosita ca o noua arma in aceasta lupta”, a mai adaugat Daniell, conform celor de la Aleph News.