Investițiile străine directe în România au înregistrat o scădere de 21,3% în primele șapte luni ale anului, comparativ cu anul-record 2022, când valoarea acestora a atins zece miliarde de euro, conform declarațiilor președintelui Consiliului Investitorilor Străini, Daniel Anghel.
De asemenea, doar o treime dintre companiile active în România au planificat creșteri ale investițiilor pentru următorul an, acesta fiind cel mai scăzut nivel din ultimii patru ani.
Compania Națională de Investiții Rutiere a lansat, pe 30 octombrie, licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș (38 km), care este cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii (A8). Ofertele pentru contractul, în valoare de aproximativ 6,4 miliarde lei, pot fi depuse în SEAP până la 19 decembrie 2024.
Potrivit ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe 57% din traseul acestui lot vor fi construite tuneluri și viaducte (21 km). De asemenea, se va realiza un nod rutier la Ditrău, în județul Harghita, pentru a asigura conexiunea cu DN 12, și o descărcare provizorie în județul Neamț, care va permite funcționarea independentă a acestui lot.
„CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea imediat după operaţionalizarea şi capitalizarea companiei Carpatica Feroviar, iar eu estimez ca până la 1 martie toate aceste procese să se întâmple”, a afirmat directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache.
Conform acestuia, Carpatica România va activa în patru industrii: apărare națională, petrolieră, de cereale și cărbuni.
© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1444 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006552 (s)
Comentarii (0)