News Flash:

Forajele, cea mai noua realizare a Primariei Timisoara. Incep sapaturile pentru documentatia Podului Solventul

7 Decembrie 2021
117 Vizualizari | 0 Comentarii
Solventul

„Inchidem Inelul 4 de circulatie”, ne anunta cu mandrie responsabilii cu comunicarea de la Primaria Timisoara. Este vorba, de fapt, despre forajele pentru studiul geotehnic pentru viitorul pod de la Solventul, care e abia la faza de SF si PT. Pana la inchiderea inelului vor mai trece insa cativa ani.
 
 
„Inchidem Inelul 4 de circulatie. Astazi au inceput forajele pentru studiul geotehnic, pentru viitorul Pod de la Solventul, proiect de importanta strategica pentru Primaria Municipiului Timisoara. Pentru realizarea studiului geotehnic a sosit o echipa de la Geologic Site pentru prelevarea de probe. Vor fi extrase probe de la adancimi de 3 metri si 25 de metri, de pe ambele malurile ale canalului Bega. Studiul geotehnic este esential pentru o fundamentare precisa a oricarei constructii, in special cand vorbim de proiecte de mare infrastructura”, transmit reprezentantii municipalitatii.

Specialistii din institutia de pe C.D. Loga ne mai informeaza ca „toate constructiile din oras implica un studiu geotehnic, dar de mai mici dimensiuni”.

„Avand in vedere dimensiunile lucrarii, pentru viitorul pod Solventul si inelul patru vest, a venit un echipament mecanizat, special pentru forare la adancime. In vederea inchiderii Inelului 4 Vest, urmeaza sa fie realizat un pachet de proiecte mari de infrastructura in municipiul Timisoara, care include Pasajul Inferior Solventul si Podul Solventul. Ele au rolul de a conecta zona de sud-est cu cea de nord-vest a orasului”, mai spune Serviciul Comunicare din cadrul PMT.

Abia se face studiul de fezabilitate
De la „inchidem Inelul 4 de circulatie” pana la „urmeaza sa fie realizat un pachet de proiecte de infrastructura” e cale lunga. Noua administratie pare ca inca invata cati pasi sunt de facut pana la taierea unei panglici. De altfel, Podul Solventul este abia la faza de SF si PT, ceea ce inseamna ca se vor mai face multe studii geotehnice in oras pentru diverse investitii pana sa fie construit sau pana sa fie inchis Inelul IV de circulatie. Tot pentru Inelul IV se lucreaza de sase ani la bucata ce leaga str. Macin de Constructorilor.

Primaria Timisoara a semnat in septembrie 2021 contractul de proiectare pentru „C9b Inelul IV Vest: conexiunea str. Garii – bd. Dambovita”, cu o asociere condusa de firma FIP Consulting din Bucuresti, care va lucra cu inca sase societati: Urban Proiect Grup, Novensa, Vireo Enviroconsult si Walhalla Invest Prodcomimpex. Valoarea acestuia este de 1,1 milioane de lei, echivalentul a aproape 250.000 de euro.

Liderul de asociere se ocupa si de strategia de smart city a Primariei Resita si a intocmit Planul de Mobilitate urbana din Braila. La Timisoara va pregati documentatia pentru noile investitii in 210 zile de la semnarea ordinului de incepere a lucrarilor, adica in sapte luni. Daca SF nu va fi aprobat in plen, atunci contractul va fi desfiintat, iar primaria nu va plati nimic.

„La finalul lucrarii, conexiunea str. Garii – bd. Dambovita va include patru benzi de circulatie rutiera, doua linii de tramvai, pista de biciclete pe ambele sensuri (cu latime de min. 1,5 m, delimitate de carosabil), trotuar pe ambele sensuri (cu latime de min. 2 m), zona verde, 700 de metri de drum nou construit, pod peste Bega si 200 de metri extindere a bd. Dambovita”, mai anunta primaria.

La Pasajul Solventul aparent se lucreaza
Pasajul Solventul, la care teoretic se lucreaza deja, va lega intersectia strazii Dunarea cu Calea Bogdanestilor de strada Garii, iar de acolo este nevoie de o strada care sa faca legatura cu Bd. Dambovita, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua sosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m largire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc si va merge din str. Garii spre intersectia Bd. Dambovita cu str. Ion Barac.

Despre Pasajul Solventul, cea mai mare lucrare de infrastructura a orasului, nu s-au comunicat prea multe din partea Primariei Timisoara. S-a asteptat foarte mult dupa autorizatia de construire, emisa tot de primarie, iar ultima comunicare pe acest subiect a fost facuta de primarul Dominic Fritz pe Facebook, care s-a fotografiat cu un turn de hartii ca sa anunte ca a semnat documentatia pentru AC. Edilul-sef spunea atunci ca „saptamana viitoare constructorul va putea incepe actiunile de pregatire a santierului, urmand ca in acest an sa se lucreze, intr-o prima faza, la relocarea utilitatilor”. Iar acum viceprimarul Ruben Latcau ne anunta ca „la subpasajul Solventul s-a dat ordinul de incepere al lucrarilor”.

Documentatia aflata acum in lucru va spune si cat ar putea sa coste noua sosea de la Pasajul Solventul, cu tot cu podul peste Bega, pana la Bd. Dambovita. In urma cu cinci ani, aceasta se regasea pe o lista de proiecte pregatite de primarie pentru finantare de la UE, fiind estimata la 66 de milioane de lei, cu doi ani termen de executie. Viitoarea strada este inclusa si in Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Polul de Crestere Timisoara, care spune ca Inelul IV Vest trebuie inchis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie noua de tramvai Solventul – Gara de Nord) si cu proiectul C9b, adica legatura cu Bd. Dambovita.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1173 (s) | 33 queries | Mysql time :0.032897 (s)