News Flash:

Greu cu noul Timpark la Primaria Timisoara. Plen extraordinar pentru serviciu, regulamentul mai asteapta

7 Decembrie 2021
586 Vizualizari | 0 Comentarii
Timpark

Consilierii locali sunt chemati sa voteze, intr-o sedinta extraordinara, infiintarea noului Serviciu public de interes local pentru administrarea parcarilor publice. Noul regulament de parcare inca nu este supus votului si oricum nu va intra in vigoare de la 1 ianuarie.
In baza unui studiu de peste 15 pagini publicat in august, care arata ceea ce este deja evident in Timisoara, si anume faptul ca nu exista locuri de parcare suficiente in oras, reprezentantii primariei au propus infiintarea unui nou serviciu in subordinea directa a PMT. S-au facut deja vreo patru dezbateri publice pe tema Timpark, fie ca este vorba despre studiul de fundamentare, fie ca este vorba despre regulament sau infiintarea noului serviciu. Consilierii locali sunt pusi sa voteze, marti, intr-o sedinta extraordinara, infiintarea noului serviciu de parcare. Regulamentul Timpark modificat inca nu a fost supus votului CL.

 

Administratia Fritz a ajuns la concluzia ca „actualul mod de gestiune a parcarilor publice cu plata, fara investitii majore in ultimii ani, nu este eficient”. Societatea de Drumuri Municipale, aflata tot in subordinea primariei, administreaza din anul 2013 sistemul de parcare, cand a absorbit ADP, adica Societatea de Administrare a Domeniului Public. Iar ADP administra Telpark (actualul Timpark – n.r.) din anul 1998.

„SDM nu are nici expertiza, nici rolul, ca si societate, sa se ocupe de parcaje si de administrari de parcaje. Timpark a fost o bucata din SDM care a cam stat inghetata in loc, ei fiind mai preocupati de lucrarile de infrastructura pe care le fac, pe bun dreptate, decat de imbunatatirile pe sistemul de parcare. In momentul in care acest serviciu ar fi o companie publica, chiar daca este a CL, ea nu poate sa investeasca in domeniul public, ea poate sa investeasca in domeniul pe care il detine. SDM incaseaza undeva la vreo 10 milioane prin Timpark, undeva la 5 milioane sunt cheltuieli de functionare. Ca SDM sa investeasca intr-un loc nou de parcare, primaria ar trebui sa le dea in administrare sau sa le doneze acel teren”, a explicat viceprimarul Ruben Latcau, la ultima dezbatere publica pe tema Timpark.

Se vor face aproape 30 de angajari
Noul serviciu care va gestiona Timpark, regulamentul de parcare din oras, va fi practic ca o institutie noua a primariei, cu personalitate juridica si buget propriu. Va prelua baza materiala si personalul angajat al Serviciului de Administrare Parcari de la Societatea de Drumuri Municipale. Asadar, va avea din start 60 de angajati (potrivit surselor SDM – n.r.), dar primaria va mai face angajari pana se va ajunge la 87 de oameni.

„60 de oameni vor fi mutati de la SDM la noul Timpark. 87 vom fi pe noua structura, va trebui sa angajam. Este vorba despre extindere, plus serviciile care nu sunt, achizitii, resurse umane, administrativ, consilieri juridici. Se asteapta rezultate mai bune, ideea este sa fim in sanul primariei si veniturile sa intre intr-un cont al primariei”, ne-a declarat Ionel Ursu, seful Serviciului Timpark inca de pe vremea ADP.

Potrivit viceprimarului Ruben Latcau, va fi vorba despre personal contractual, ceea ce inseamna „o flexibilitate mai mare a relatiilor de munca”, pentru ca functionarii publici sunt „oameni cu superdrepturi”.

„Alte posturi apar tocmai pentru ca vrem cumva sa avem si aceasta parte de dezvoltare, sa ne gandim cum facem o amenajare, dupa care mai este o crestere pe personalul operativ, oameni care vor merge in control. Avand in vedere ca zona va creste, vom include si Soarelui, o parte din Girocului, vor fi si portiuni din Calea Aradului, atunci credem ca fiind nevoie sa facem drumuri mai multe in oras va fi nevoie atunci sa avem un numar mai mare de personal operativ, oameni care merg si controleaza. Vrem sa achizitionam doua masini cu camera care vor vedea in mod automat daca masinile au parcarea platita. Asta este si motivul pentru care avem o crestere de la 70 si ceva (seful Timpark spune 60 – n.r.) la 87”, a mai spus Latcau.

Salariile brute ale celor 87 de angajati (opt functii de conducere si 79 de functii de executie) pe care ii va avea noul serviciu din subordinea primariei vor fi cuprinse intre 3.600 (muncitor necalificat) si 13.100 de lei (director). Structura va avea un director si director adjunct, sef de birou, expert IT, patru consilieri juridici, patru inspectori de specialitate, referenti, soferi, muncitori calificati si muncitori necalificati.

Noua structura va avea si o echipa noua de proiectare care va realiza proiectele de parcari de cvartal, iar primaria vrea sa cumpere si „doua echipamente specializate cu care sa se poata asigura respectarea regulamentului”.

Nu e clar cine „taie si spanzura”
Ceea ce nu este clar inca este cine va „taia si spanzura” in noul serviciu. Primarul sau viceprimarul ori consiliul local?

In noul regulament care ajunge marti in atentia consilierilor locali se spune ca „primarul conduce si controleaza” si „poate delega unuia dintre viceprimari”, apoi ca „directorul este subordonat consiliului local, primarului sau unuia dintre viceprimari”, dupa care, la un alt articol, ni se spune ca „directorul se subordoneaza primarului sau viceprimarului”.

Nu este clar nici cum va controla consiliul local activitatea directorului serviciului, in conditiile in care in regulament scrie ca primarul controleaza aceasta noua structura. In plus, la art. 40 scrie ca „sanctionarea disciplinara sau eliberarea din functie a directorului se face de catre primarul municipiului Timisoara”.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1123 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004378 (s)