Prima pagina

 Ultima ora

 Actualitate

 Expres

 Magazin

 Economic

 Sport

 National

 International

 Sanatate

 Advertoriale

 Poza zilei

 Bancul zilei

 BZT.ro

 BZC.ro

 BZV.ro

Titlul Zilei

Acum 2 ore
 30    0

Mai multe rute feroviare timisene sunt propuse pentru desfiintare

De mai mult timp CFR se chinuie sa inchirieze unor operatori privati mai multe linii pe care fie nu a fost capabila sa le faca viabile financiar, fie nu avea interes sa le opereze. Unele au si fost concesionate de alte firme si acum functioneaza cu succes, altele nu au prezentat interes. Master Planul pe transporturi, mult contestat, vede aceste rute ca un fel de „balast” de care Romania trebuie sa scape. Per total, in jur de 40 de procente din totalul liniilor functionale mai mult sau mai putin.
Cei care au intocmit Master Planul au gandit totul in termeni financiari, cuantificanbili. Nu au luat in calcul nevoile medicale ale batranilor care trebuie sa efectueze vizite lunare la doctor, scrie tion.ro. Documentul stabileste o serie de masuri menite sa faca din Romania o tara cu transporturi mai eficiente. Astfel, daca documentul ar deveni realitate, atunci doar 60% din actualele linii ferate sa fie in continuare utilizabile, iar restul de 40%, linii secundare, sa fie trecute la capitolul neiportante.
Aceasta ultima parte ar urma sa nu mai beneficieze de sprijin sau subventii de la stat pentru operare si pentru intretinere. In cea mai optimista varianta liniile considerate paria infrastructurii feroviare ar putea fi luate in grija de autoritatile locale si acestea sa le subventioneze. Daca vor si daca au din ce!
Regionala Timisoara nu este printre cele cu cele mai multe linii ce ar trebui trecute la capitolul neperformante. Chiar si asa, 11 trasee sunt incluse la categoria inutile, dintre acestea cinci din Timis: Santana – Brad, Timisoara Nord – Cenad, Livezeni – Lupeni, Caransebes – Boutari, Carpinis – Ionel, Lovrin – Nerau, Jebel – Liebling, Simeria – Hunedoara, Mintia – Paulis – Lunca, Gr. T Subcetate – Hateg, Jimbolia – Lovrin.

Citeste si...

12 Octombrie 2014
 1375    0
10 Octombrie 2014
 1300    0

Comentarii

+ Adauga Comentariu