Prima pagina

 Ultima ora

 Actualitate

 Expres

 Magazin

 Economic

 Sport

 National

 International

 Sanatate

 Advertoriale

 Poza zilei

 Bancul zilei

 BZT.ro

 BZC.ro

 BZV.ro

Titlul Zilei

Acum 8 ore
 45    0

Cladirea Garii de Nord Timisoara va fi reabilitata pe banii Regionalei CFR

 Cladirea Garii de Nord Timisoara va fi reparata cu bani de la bugetul Regionalei CFR, dupa ce incercarile de reabilitare cu finantare internationala au esuat, iar cladirea s-a degradat pana in pragul prabusirii. Primarul Timisoarei, Nicolae Robu, a amenintat cu amenzi administratorul cladirii, pentru neintretinerea corespunzatoare a acesteia.
Lucrarile vizeaza reabilitarea fatadei (la intrarea dinspre oras) si sala de asteptare si urmeaza sa fie finalizate pana in 1 noiembrir. Fatada dinspre peron nu va intra, insa, in reparatii.
'Facem reparatii pe fonduri proprii; nu vorbim despre proiectul acela pe fonduri europene la care s-a pierdut finantarea. Acum, incercam sa obtinem o noua finantare, cel mai probabil anul viitor. Vom repara si vom igieniza holul casei de bilete, sala de asteptare, partea de copertina. Am alocat 390.000 de lei din bugetul propriu pentru aceste reparatii', a declarat joi Alexandru Simu, directorul Regionalei CFR Timisoara.
Primarul Timisoarei lansase in iarna ideea mutarii Garii de Nord, daca demararea lucrarilor de reabilitare si modernizare vor intarzia din cauza tergiversarii procesului care are loc la Paris, intre Ministerul Transporturilor si firma israeliana care trebuia sa realizeze lucrarile.
'Impreuna cu specialisti am discutat aceasta posibilitate de mutare a principalei gari, intrucat nu vom mai putea astepta la infinit reabilitarea. Nu mai depinde de autoritatile romane, procesul se judeca in Franta, de justitia de acolo depinde cand se termina procesul, pentru a se clarifica situatia si pentru a putea incepe lucrarile', afirma Robu.
Principalul nod feroviar banatean este tranzitat zilnic de aproape 80 de trenuri si de peste 45.000 de pasageri. 
Primul contract semnat, parafat si finantat pentru reabilitarea Garii de Nord Timisoara dateaza din 2003, cand Compania Nationala de Cai Ferate CFR S.A. a contractat un credit extern in valoare de 24 de milioane de euro de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) pentru modernizarea a cinci mari statii CFR din tara. Proiectul de modernizare a Garii de Nord Timisoara prevede lucrari ce cuprind amenajari ale parterului si ale mezaninului cu spatii comerciale, modernizarea zonelor publice, a intrarilor, a caselor de bilete, a porticului exterior, dar si montarea instalatiilor de incalzire a apei si a grupurilor sanitare, la subsol, precum si construirea unui lift exterior panoramic.
Desi lucrarile - evaluate la 9,2 milioane de euro - trebuiau finalizate pana in 2007, au fost realizate in proportie de doar 30%. Firma israeliana care a castigat contractul de lucrari nu s-a achitat de obligatii, Ministerul Transporturilor reziliind docoumentul, in 2008. 
Fosta administratie a orasului estima ca modernizarea completa, la standarde europene, a statiei feroviare timisorene ar costa peste 15 milioane de euro.
Lucrari esentiale nu s-au mai facut la Gara de Nord din Timisoara din anii '70, iar ultimele investitii au fost realizate in 2001. Celelalte trei gari din Timisoara nu sunt incluse in niciun program de modernizare, unul dintre motive fiind faptul ca responsabilii lucreaza la un proiect care urmareste scoaterea liniilor ferate din oras si realizarea unei centuri feroviare pentru transportul de marfa. 
Primarul Nicolae Robu vrea mutarea liniilor feroviare in subteran, de la Gara de Nord pana la Aeroportul 'Traian Vuia', pe aproape 8 km lungime, iar infrastructura sa fie utilizata si pentru metrou urban tip S ban, in locul actualelor linii ferate urmand sa apara un nou bulevard. AGERPRES

Citeste si...

14 August 2014
 1286    0

Comentarii

+ Adauga Comentariu