News Flash:

A fost semnat contractul pentru documentatia liniei ferate Timisoara-Resita. Vom avea train-tram peste cinci ani

12 Ianuarie 2022
419 Vizualizari | 0 Comentarii
Train Tram

S-a semnat contractul pentru intocmirea documentatiei tehnice necesare reabilitarii si modernizarii infrastructurii feroviare Resita Nord – Timisoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera. Dominic Fritz estimeaza ca perioada de elaborare a documentatiei tehnice si de accesare a fondurilor necesare executiei lucrarilor va fi de un an, „iar apoi inca patru ani pentru realizarea lucrarilor de modernizare”.
 
 
Miercuri, 12 ianuarie, s-a semnat contractul pentru intocmirea documentatiei tehnice necesare reabilitarii si modernizarii infrastructurii feroviare Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera. Au fost prezenti Dominic Fritz, impreuna cu primarul Resitei, Ioan Popa, presedintele CJ Caras-Severin, Romeo Dunca, presedintele CJ Timis Alin Nica si conducerea SC Metroul SA. Fiecare din cele patru institutii contribuie financiar la finantarea documentatiei, bani care vor fi recuperati prin PNRR. 

„Perioada de elaborare a documentatiei tehnice si pentru accesarea de fonduri pentru executia lucrarilor estimam ca va fi de un an, iar apoi inca patru ani pentru realizarea lucrarilor de modernizare”, spune Dominic Fritz.

Modernizarea caii ferate Timisoara – Resita si trenul-tramvai nu inseamna doar conectarea celor doua resedinte de judet, in scop turistic sau de business, „ci si o oportunitate uriasa de a le oferi o alternativa viabila de transport – prin rapiditate si frecventa – celor care traiesc in zona periurbana, urbanul mic si ruralul celor doua orase” este de parere primarul Timisoarei.

„Inseamna pentru companiile din Timisoara, accesul la o forta de munca ramasa captiva in zona rurala, din cauza lipsei mijloacelor de transport fiabile. Inseamna pentru liceele si facultatile din Timisoara, tineri care vin sa studieze si sa invete meserii cerute pe piata fortei de munca si care acum cresc rata abandonului scolar pentru ca nu au cum sa ajunga la scoala. Inseamna sansa de a reduce numarul urias de decese provocat de accidentele rutiere in zona tranzitului intre localitati.

Si nu in ultimul rand, inseamna mai putine masini care fac naveta la Timisoara datorita introducerii sistemului de transport multimodal tren-bicicleta sau tren-transport public local, care ofera libertate de miscare fiecaruia, indiferent daca are sau nu masina si permis de conducere”, a spus Dominic Fritz pe Facebook.

„Pare un vis indepartat?”
„Ganditi-va ca urcati in tren cu bicicleta personala, aveti timp sa rasfoiti presa online, ajungeti la Timisoara sau la Resita, coborati in gara, va urcati pe bicicleta si ajungeti in timp util, la scoala sau la locul de munca sau in drumetie. Pare un vis indepartat? Cu cooperare, indrazneala si finantarea potrivita, visurile chiar pot deveni realitate”, a conchis primarul.

Prima licitatie pentru „Reabilitare/Modernizare infrastructura feroviara Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera” a fost anulata pentru ca nicio firma nu a fost interesata de oferta. A doua licitatie a fost lansata de Primaria Resita in august 2021 si castigata de singurul ofertant, Metroul SA.

Contractul cuprinde „elaborarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate, intocmirea documentatiei tehnice pentru achizitie proiect tehnic si executie, intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii proiectului in cadrul PNRR sau prin orice alt program de finantare din ciclul financiar 2021-2027”.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1199 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006181 (s)