News Flash:

8 beneficii pe care lintea le poate avea pentru organism

10 Februarie 2018
775 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.8741 RON (+0.0010)
USD: 4.1264 RON (+0.0040)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
lintea

Lintea face parte din familia leguminoaselor si este considerata una dintre cele mai bogate surse de proteine alaturi de soia, fasole si mazare. Pentru proprietatile sale nutritive valoroase, fabuloasa leguma nu trebuie sa lipseasca din dieta noastra de viata. 

Medicul nutritionist Florin Ioan Balanica ne recomanda  sa introducem lintea in regimul nostru alimentar, deoarece are numeroase beneficii si este simplu de gatit. Iata ce spune specialistul pentru Ce se intampla, doctore?

 Lintea este o sursa excelenta de minerale, precum fosforul, fierul, zincul si magneziul. Acestea  au un rol esential in homeostazia sistemului osteoarticular, in regenerarea tesuturilor si in formarea globulelor rosii in sange.
 Cei care doresc sa scada in greutate trebuie sa consume linte, deoarece  aduce in organism minerale importante, vitamine din complexul B, proteine complete fara aport de grasimi.
 Lintea are proprietati hipocolesterolemiante prin continutul sau de fibre.
 Fibrele solubile pot ajuta totodata la stabilizarea nivelului de zahar din sange. Persoanele supraponderale,  cu risc crescut de boli metabolice si diabet zaharat, trebuie sa consume preparate din linte, care pot ajuta la echilibrarea nivelului de zahar din sange.
 De asemenea, fibrele solubile formeaza o substanta ca un gel in tractul digestiv, favorizand tranzitul si secretia biliara.
 Lintea creste nivelul de energie din organism prin completarea rezervelor de fier. Femeile aflate la menstruatie prezinta riscul de deficit de fier, care poate fi suplinit prin consumul de linte in aceasta perioada.
 Prin continutul in zinc si magneziu, lintea stimuleaza sistemului imunitar si accelereaza vindecarea ranilor. 
 Prin proprietatile sale sanogene, lintea poate participa la cresterea capacitatii de atentie si memorare.
Cum putem prepara lintea
Inainte de a se pune la fiert, lintea trebuie aleasa cu atentie si spalata. Daca vrem sa o gatim, folosim 300 de grame de linte si o cana si jumatate de apa sau de supa de legume. In timpul fierberii se pot adauga diverse condimente: ierburi, usturoi, ghimbir, tumeric sau ceapa, in functie de preferinte. Sarea se adauga dupa fierbere pentru  evita ca aceasta sa se inmoaie prea tare. Recomand  sa se guste lintea pe parcurs ce este preparata, pentru a evita sa se transforme intr-o pasta si sa nu mai poata fi folosita la salate sau alte preparate cu orez,quinoa sau cu alte legume.  Lintea poate fi consumata dupa fierbere, fie sub forma de supa, preparata cu orez ori legume sau  poate fi adaugata in salate in diverse combinatii, cu ulei de masline si condimente.

Lintea se gaseste in tot anul. Atunci cand o cumparati e indicat sa o alegeti pe cea cu boabele ferme, nepatate. 


lintea
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2362 (s) | 23 queries | Mysql time :0.016181 (s)