News Flash:

"Vrem metrou la Timisoara!" Cine ii cere acest lucru primarului Robu

1 Martie 2015
1388 Vizualizari | 0 Comentarii
Primarul Nicolae Robu nu poate fi decat bucuros ca ideea lui de a construi un metrou in Timisoara este apreciata de concitadinii plecati in Germania, chiar daca ‚doctorului’ Ponta i se pare ca este o idee ‚nastrusnica’. Vineri, edilul-sef le-a citit ziaristilor o scrisoare pe care a primit-o de la un timisorean stabilit in Liepzig de mai multi ani, si care il incurajeaza sa nu renunte la idee.

‚Am primit din Leipzig o confirmare ca si in acel oras, comparabil ca marime cu Timisoara, s-a realizat ceea ce doresc si eu, un metrou, si ca la inceput au existat si acolo discutii, dar acum, cand lucrarea este gata, toata lumea se mandreste de acea lucrare si ca au acel metrou’, spune Nicolae Robu.

Mutarea liniilor de tren de suprafata, asa cum sunt in prezent, in subteran, este o necesitate pentru municipalitate, iar Robu a anuntat deja lansarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru acest proiect, traseul urmand sa aiba cinci statii: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grãdina Zoo si Aeroport.

Municipiul este impartit in doua, la ora actuala, de liniile de tren. Situatia creeaza mari disfunctii, intrucat numarul de traversari ale acestor linii este foarte redus - doua subtraversari si doua treceri la nivel, sensibil mai redus chiar decat numarul trecerilor peste Bega, la randul lor departe de a fi suficiente, scrie ziuadevest.ro.

Primarul vede cel putin doua avantaje majore care s-ar crea prin aceasta solutie: disponibilizarea unui teren de circa 8 km lungime si 80 m latime, pentru realizarea, pe axa est-vest a unui bulevard ultramodern, intr-o zona centrala, in imediata vecinatate a centrului istoric intr-o conceptie arhitecturala unitara.

Al doilea avantaj ar fi reprezentat de dublarea functiunii liniilor ferate, care ar putea servi pe de-o parte, ca linii de tren, pe de alta parte, ca linii de tren intraurban (S-bahn / metrou), data fiind compatibilitatea de ecartament si nu numai.

In locul actualelor cai ferate va fi un bulevard de circa 60 de metri latime, amenajat cu cladiri si cu toate elementele necesare, cu alei pietonale, cu spatii verzi, cu benzi de bicicleta, dar si pentru transport in comun, cu benzi corespunzatoare pentru traficul obisnuit.

Ideea face parte din proiectul 'Timisoara - Vision 2030', elaborat de Nicolae Robu impreuna cu cea mai mare societate de institute de cercetare stiintifica aplicata din Europa, 'Fraunhofer' (Germania), in urma cu aproape sapte ani. 

Gara de Nord ar urma sa-si schimbe total fata, sa devina subterana, la fel ca acelea din marile capitale europene, iar legatura dintre gara si aeroport sa se realizeze prin sistemul de metrou.

nicolae robu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0960 (s) | 24 queries | Mysql time :0.031410 (s)