News Flash:

Vesti proaste pentru caras-severineni: ADIO AUTOSTRADA!

29 Martie 2014
595 Vizualizari | 0 Comentarii
Caraș-Severinul nu are nici șansă să fie cuprins într-un plan de construire a vreunei autostrăzi, pană după 2020, desigur, presupunand că în acei ani va mai fi PSD la guvernare.
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, prezent joi la Reșița, a descris situația autostrăzilor, care se construiesc după o anumită logică, unul dintre criterii fiind acela de a lega provinciile istorice. Dar, pană atunci, ministerul va susține unele proiecte mai fezabile, la Reșița și în județ. Astfel, șoseaua de centură a Reşiţei, astuparea gropilor pe DN 57 şi investiţiile în Portul Moldova Nouă, reprezintă cateva din priorităţile Caraș-Severinului, pentru care primarul municipiului Reşiţa, Mihai Stepanescu, susținut de deputatul Ion Mocioalcă, președintele PSD Caraș-Severin, a cerut sprijinul lui Dan Şova, scrie ziuadevest.ro. La Reșița, este vorba de realizarea unui inel de centură, care să scoată traficul greu din oraş. „Municipiul Reşiţa nu este singurul municipiu în această situaţie. Mai sunt 52 de municipii şi oraşe care au această problemă, nu au centuri ocolitoare, iar transportul greu de marfă trece prin interiorul localităţii. Nu există bani alocaţi în anul 2014 pentru acest proiect, dar am văzut că nu este o investiţie foarte mare, deoarece, inelul de centură este destul de mic, fapt pentru care o să mă ocup şi vom încerca să prindem, în bugetul pe anul viitor, şi această construcţie”, a declarat Dan Şova, într-o conferinţă de presă susţinută la Reşiţa.  O altă preocupare a ministrului Tranpoturilor în ceea ce priveşte infrastructura rutieră se referă la Drumul Naţional 57 – Stamora Moraviţa – Oraviţa, care este distrus, avand în vedere că aici nu s-a mai făcut nimic încă înainte de anul 1990 şi unde este nevoie de lucrări începand de la terasament. „Din păcate, alocările financiare pe investiţii lipsesc în acest moment. Sunt patru lucrări în curs pe DN 57 şi DN 57B, la patru poduri, lucrări suspendate toate din lipsă de finanţare, deşi unul dintre poduri înţeleg că e realizat în proporţie de 85%, iar pentru întreţinerea de vară, deci bani alocaţi pentru gropi, sunt circa 950 mii euro, ceea ce înseamnă o sumă foarte mică pentru un judeţ, dar noi sperăm să mai  creştem puţin alocarea financiară pentru Caraş-Severin. Acest judeţ are, oricum, o reţea de drumuri mai bună decat multe altele”, a mai precizat ministrul Transporturilor. Suma integrală pentru astuparea gropilor este, la nivelul CNADNR, de aproape 250 milioane euro. Anul trecut, a fost făcut un studiu pentru a afla care este necesarul financiar, doar pentru acoperirea gropilor la nivel naţional, iar cifra avansată de către cele şapte regionale se ridica la patru miliarde euro, în condiţiile în care, bugetul maxim anual al CNADNR este de doar 250 milioane euro.  La fel de importante pentru judeţul Caraş-Severin sunt şi investiţiile la Portul Moldova Nouă, susţine ministrul Transporturilor. „Am prezentat în Guvern, cu precizarea că va fi adoptată în şedinţa de săptămana viitoare, un memorandum care priveşte cheltuirea banilor dintr-un program care se numeşte Facilitatea de conectare europeană, un program care se referă la proiecte de infrastructură de orice natură, fie rutieră, fie fluvială, feroviară ori navală, dar care să se afle pe graniţe. Romania are alocată o cotă, la nivel european, de 1,3 miliarde euro, bani separaţi de fondurile de coeziune sau de dezvoltare regională”, a subliniat Dan Şova. Potrivit ministrului Transporturilor, în această sumă este cuprins şi un proiect care face parte din Strategia Dunării, cu o sumă alocată de 250 milioane euro, pentru realizarea unui proiect hidrotehnic şi pentru dragarea Dunării, de la Porţile de Fier, pană la Călăraşi, pe o distanţă de 240 kilometri. Prin acest proiect, Dunărea va fi navigabilă şi pentru vapoare cu tonaj mai mare, pe această porţiune fiind foarte multe situaţii în care Dunărea are adancimea sub minimul necesar navigaţiei.  
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0792 (s) | 34 queries | Mysql time :0.016886 (s)