News Flash:

Vagoanele trenurilor care duc spre litoral sunt PLINE, CFR Calatori suplimenteaza numarul de locuri

28 Aprilie 2017
1108 Vizualizari | 0 Comentarii
tren 1
Pentru minivacanta de 1 Mai sunt fi puse in circulatie trenuri suplimentare, iar fata de graficul de circulatie obisnuit capacitatea de transport va creste cu peste 8.000 de locuri, precizeaza vineri CFR Calatori, in contextul in care gradele de ocupare ale vagoanelor sunt intre 85% si 110%.
In Gara de Nord din Bucuresti, cu greu se mai gasesc bilete chiar si fara loc spre litoral, iar administratorii trenurilor iau deja in calcul suplimentarea cu noi vagoane a garniturilor pentru care cererea de bilete depaseste capacitatea de transport.
„Capitala si orasele din tara Baia Mare, Beclean pe Somes, Brasov, Arad, Petrosani, Targu Jiu, Craiova, Iasi, Vaslui, Suceava Nord, Timisoara Nord, Drobeta Turnu Severin vor fi conectate cu litoralul prin trenuri directe, pana la/de la Mangalia”, se arata intr-un comunicat al CFR Calatori.

Mersul trenurilor din ţară/Bucureşti către litoral poate fi consultat urmărind linkul acesta.

Minivacanţa de 1 Mai: Ce tarife au transportatorii la tren, autocar, Uber şi maşinile particulare

Transportatorii feroviari practică tarife între 40 şi 60 de lei pentru un bilet pe relaţia Bucureşti-Constanţa, iar transportatorii de pe şosele fac faţă cu greu concurenţei feroviare, percepând tarife de la 30 la 50 de lei, arată ofertele acestora consultate de MEDIAFAX.

Călătoria pe calea ferată este mai avantajoasă, nu atât pentru tarifele percepute, cât pentru siguranţa, confortul şi rapiditatea parcursului, dar pe şosea îşi face loc o nouă variantă (numită „Rideshare“) care va încurca serios socotelile celorlalţi transportatori. Pe calea ferată, CFR Călători şi Softrans se „bat” în tarife, percepând costuri de 40-60 de lei pe ruta Bucureşti-Constanţa, iar pe şosele a apărut un concurent serios: „autostopul organizat“.

CFR Călători oferă gratuitate studenţilor, iar pentru pasagerii obişnuiţi preţul mediu (la trenurile InterRegio, clasa a II-a) este puţin sub 60 de lei. Concurentul direct al CFR Călători de pe calea ferată, Softrans, are un singur tren în parcurs, dar biletul aici este mai ieftin, respectiv 40 de lei. La CFR Călători, preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti-Constanţa, fără reduceri, este de 33,4 lei la trenurile Regio (fostele Personale) şi de 59,6 lei la trenurile IR (InterRegio, fostele Accelerate).

Însă CFR Călători oferă o reduceri de la 10% pentru cei care cumpără bilete dus-întors până la 25% pentru călătorii care cumpără bilete cu peste 21 de zile înainte. Astfel, la o reducere de 10%, un bilet la clasa a II-a dus-întors costă 60,9 lei la un tren Regio şi 108,8 lei la tren InterRegio. Compania feroviară de stat încearcă, prin aceste oferte, să profite de modernizarea liniei feroviare Bucureşti-Constanţa, care a redus semnificativ timpul unei călătorii până la aproximativ două ore.

Pe şosele, transportatorii „clasici”, cu autocare de linie, sunt net surclasaţi atât de transportatorii feroviari, cât şi de micii concurenţi „de ocazie”. Biletul la autocar/microbuz costă tot între 40 şi 55 de lei, ca în anii în care linia ferată era în reabilitări şi călătorii nu aveau decât această variantă rutieră. Mai mult, pe şosele a apărut şi ridesharingul: când o persoană are de făcut un anumit drum cu maşina personală şi mai are locuri în maşină, anunţă acest lucru pe internet (de exemplu, pe platforma blablacar.ro), iar cei care au de făcut acelaşi drum se înscriu ca pasageri.

Este un „autostop organizat”, în care pasagerii ştiu dinainte cine îi va lua, cu ce maşină, cât costă şi din ce punct de pe hartă. Ofertele postate acum pe această reţea oscilează între 30 şi 40 de lei per pasager.

Între timp, pe această piaţă şi-a făcut intrarea un nou concurent: Uber a anunţat recent că va derula serviciul-pilot UberVAMA în minivacanţa de 1 Mai, când şoferii vor putea lua până la trei pasageri în maşină în drumul spre Vama Veche, costul unei curse fiind de 150 de lei pe sens. Adică 50 de lei per pasager.

Chiar şi în aceste condiţii de concurenţă acerbă, capacităţile de transport par a fi deja depăşite şi cu greu se mai găsesc locuri atât la transportatorii feroviari, cât şi la cei rutieri.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1139 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006079 (s)