News Flash:

Transportatorii rutieri au intrat la discutii cu reprezentantii Guvernului pe legea RCA

14 Septembrie 2016
942 Vizualizari | 0 Comentarii
greva tir2
Transportatorii rutieri au intrat miercuri dimineata la discutii cu reprezentantii Guvernului si cu cei ai Consiliului Concurentei pe legea RCA, cea mai importanta solicitare a acestora fiind legata de pretul de referinta la asigurarea obligatorie de raspundere civila.
Daca solicitarile lor nu vor fi aprobate, transportatorii au amenintat ca vor protesta joi cu 5.000 de autovehicule in fata Guvernului Romaniei in urma cresterii tarifelor RCA, dar si in alte 20 de orase din tara. Protestul ar putea fi insa amanat daca in proiectul de Ordonanta referitor la asigurarea obligatorie de raspundere civila se va regasi un tarif de referinta, au anuntat marti, reprezentantii transportatorilor.
Presedintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), Vasile Stefanescu, a precizat ca transportatorii asteapta sa vada miercuri Ordonanta de Guvern modificata.
Senatul a adoptat, marti, propunerea de lege privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule.
Presedintele Comisiei pentru buget, Viorel Arcas, a declarat ca nu exista pana acum un cadru legislativ care sa reglementeze contractul RCA iar principalele modificari vizeaza introducerea tarifului de referinta si infiintarea unei societati cu capital de stat care sa asigure piata concurentiala. Sarcina stabilirii tarifului de referinta pentru RCA revine ASF, iar toate firmele asiguratoare sunt nevoite sa il respecte.
"Principala modificare este acel tarif de referinta, de acolo urmeaza mai multe modificari, modul cum se stabileste tariful, sarcina data ASF de a stabili un tarif de referinta care duce la limitarea cresterilor la tariful RCA. A doua (modificare — n.r.) este o sarcina data Guvernului de a se ocupa intr-un anumit termen de infiintarea unei societati sau crearea unei activitati in cadrul societatilor de stat — cum este Eximbank — ca sa incheie asemenea asigurari. Intrand pe piata, concurenta va fi alta. Bineinteles cu asigurarea unui profit sau chiar fara profit, dar acoperirea costurilor, pentru ca nu trebuie sa faca societatile de stat profit, trebuie sa asigure bunastarea populatiei. Oricum, se ajunge la un mediu concurential mult mai sanatos. La ora actuala nu avem decat niste operatori privati care sunt cam toti straini, statul nu are", a afirmat Arcas.
Potrivit raportului comisiei, tariful de referinta se calculeaza pe baza daunei medii determinate trimestrial si comunicate public de catre ASF, statistic, pentru fiecare categorie de vehicul in parte, pe baza platilor efective de daune achitate de catre companiile de asigurari RCA din piata si raportate la frecventa statistica a producerii evenimentelor pe categoria segmentelor de vehicule.
De asemenea, pentru determinarea sumei reprezentand prima de asigurare, asiguratorul RCA poate lua in calcul istoricul daunelor platite in ultimii cinci ani pentru accidente produse prin intermediul vehiculului asigurat.
Potrivit proiectului de Ordonanta de urgenta privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP) la sfarsitul saptamanii trecute, asigurarea RCA ar putea avea o limita minima de despagubire de 5 milioane euro pentru vatamari corporale si decese, inclusiv pentru prejudicii fara caracter patrimonial produse in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor pagubite.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1257 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005026 (s)