News Flash:

Timisoara viitorului in viziunea primarului Robu: metrouri, pasaje subterane si asfalt cauciucat

12 Iunie 2014
1365 Vizualizari | 0 Comentarii
Ce solutii se propun, pe termen lung, pentru reducerea poluarii fonice, a zgomotului, in Timisoara? Realizarea soselei de centura, cinci noi poduri peste Bega, asfalt cauciucat pe arterele intens circulate, panouri fonoabsorbante, desfiintarea liniilor de tren care traverseaza orasul si chiar ducerea transportului public in subteran – construirea unor linii de metrou, transformarea zonei Catedralei Mitropolitane in spatiu pietonal, prin amenajarea unui nou pasaj subteran… cam toate ideile expuse pana acum de primarul Nicolae Robu. Plus 100 de tramvaie noi!
Reprezentantii municipalitatii sesizeaza ca zgomotul generat de mijloacele de transport rutier, feroviar si aerian, precum si de activitatile industriale este prezent in Timisoara si atenteaza la confortul, viata si sanatatea locuitorilor.
In prezent exista o harta strategica de zgomot actualizata a municipiului Timisoara, intocmita pentru primarie de catre firma Enviro Consult Bucuresti in 2013. Viceprimarul Dan Diaconu spune ca, pe baza datelor rezultate din aceasta harta, se intocmesc planuri de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant in municipiul Timisoara, acestea constituind obiectul unui raport elaborat de colectivul de cercetare al Laboratorului de Acustica si Vibratii din Universitatea Politehnica.
Conform directivelor europene, hartile strategice de zgomot si, in consecinta, planurile de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant, trebuie revizuite la fiecare 5 ani.
Planuri pentru reducerea zgomotului pana in 2025
Pe termen lung, in proiectul privind planurile de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant in Timisoara realizat de catre cei de la Politehnica se propun 30 de masuri, majoritatea idei expuse pana acum de primarul Nicolae Robu.
In primul rand, se propun realizarea centurii de ocolire a orasului, inchiderea inelelor de circulatie, realizare de noduri de circulatie denivelate, cinci noi poduri peste canalul Bega, continuarea reabilitarii arterelor de circulatie si fluidizarea traficului prin semaforizare, sensuri unice, noi artere, pasaje auto si pietonale.
O alta masura vizeaza eliminarea liniei de transport feroviar de suprafata intre garile Timisoara Nord si Timisoara Est. Se propune „inlocuirea transportului de suprafata prin cel subteran, prin construirea unor linii de metrou cu legaturi intre zonele importante ale municipiului”.
In acelasi timp, se propune inlocuirea mijloacelor de transport in comun cu altele noi, prin achizitionarea a 100 de tramvaie noi si 100 autobuze electrice.
Oricum, pana la eliminarea liniei de cale ferata, un plan pe termen lung, se propune construirea unui zid din beton care sa atenueze zgomotul generat de traficul feroviar, pentru a-i proteja pe locuitorii din cladirile aflate in zona strazilor Alexandru Ioan Cuza, Popa Sapca si Demetriade.
„Prezenta acestui zid intre linia de rulare a trenurilor si zonele locuite poate produce atenuari ale zgomotului generat de traficul feroviar de 5-10 dB. Pe anumite portiuni acesta poate fi combinat cu realizarea unor zone verzi de protectie”, spun autorii raportului.
O alta masura se refera la dezvoltarea retelei pentru transportul nemotorizat, cel cu bicicleta si cel pietonal.
Totodata, se propune aplicarea unui strat de asfalt cauciucat pe mai multe artere de circulatie din zonele de penetratie si din interiorul municipiului.
„Reducerea nivelului de zgomot generat de contactul dintre roata si calea de rulare se poate obtine prin inlocuirea asfaltului obisnuit cu un asfalt cauciucat, obtinut din combinarea asfaltului obisnuit cu cauciuc faramitat. Aceasta asigura o reducere a nivelului de zgomot de rulaj”, noteaza autorii proiectului.
De asemenea, se propun montarea de ecrane acustice fonoabsorbante si realizarea unor zone verzi de protectie intre arterele de circulatie si blocurile de locuinte, spitale, gradinite, scoli, universitati etc.
Tot pe termen lung, se face referire la finalizarea programului de reabilitare termica si izolare fonica a cladirilor prin anvelopare si montarea de ferestre si usi fonoizolante.
Tot din proiectele lui Robu, se propun modernizarea Bulevardului Regele Carol I prin ducerea liniilor de tramvai pe mijloc, realizarea unei noi linii de tramvai intre Gara de Nord si Spitalul de Copii, transformarea zonei Catedralei Mitropolitane in spatiu pietonal prin realizarea unui pasaj subteran pe sub actualele cai de circulatie, amenajarea pasajului rutier din Piata Victoriei, refunctionalizarea inelului de circulatie 1 ca inel cu sens unic, in zona centrala, realizarea pasajului de la Solventul, largirea pasajelor CF Jiul si Popa Sapca, construirea parcarilor supraterane I.C. Bratianu si Bega, astfel incat sa se elimine „traficul stationar”, si multe altele.
Mai sunt enumerate amenajarea Garii de Nord si a Autogarii, reamenajarea canalului Bega, extinderea si modernizarea Aeroportului etc.
In ceea ce priveste evaluarea costurilor pentru toate acestea, cei care au realizat raportul noteaza ca „informatiile financiare oficiale nu sunt disponibile din partea Primariei Municipiului Timisoara”.
Unele masuri propuse au ca termen anul 2020, altele chiar… 2025.
Strazile cu cel mai mare zgomot
„Proiectul privind planurile de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant in Municipiul Timisoara, precum si chestionarul privind poluarea fonica, se gasesc pe site-ul Primariei Timisoara, la sectiunea Documente Publice. Persoanele interesate de acest subiect pot completa chestionarul si pot trimite sugestii privind reducerea poluarii fonice”, spune viceprimarul Dan Diaconu.
Timisorenii chestionati pana acum au venit cu diverse propuneri pentru reducerea zgomotului: interzicerea claxonatului, transport public gratuit pentru descurajarea transportului individual, interzicerea accesului masinilor de mare tonaj in oras, finalizarea centurii de ocolire, montarea de panouri anti-zgomot, achizitionarea unor mijloace de transport in comun noi, silentioase, etc.
Potrivit firmei care a elaborat harta de zgomot, cele mai poluate artere din Timisoara sunt: Calea Torontalului, Calea Aradului, Calea Sever Bocu, Calea Dorobantilor, Andrei Saguna, Buziasului, Liviu Rebreanu – Iosif Bulbuca, Calea Martirilor, Cluj, 16 Decembrie, Calea Sagului, Mihai Viteazu, Ferdinand I, General Ion Dragalina, Circumvalatiunii, Oituz, Locotenent Ovidiu Balea, Simion Barnutiu, Divizia 9 Cavalerie, Cetatii, Stefan cel Mare si Ioan Slavici, unde nivelul de zgomot depaseste, pe anumite portiuni, 75dB. sursa: Tion.ro

nicolae robu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1133 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006425 (s)