News Flash:

Super-alimente de toamna pe care trebuie sa le consumi

4 Septembrie 2015
500 Vizualizari | 0 Comentarii
super alimente
In aceasta perioada a anului, fluctuatiile de temperatura sunt des intalnite, fapt care ne pune la grea incercare sistemul imunitar.



Pentru a preveni aparitia racelilor si a gripelor medici recomanda  sa adoptam odieta adecvata acestei perioade a anului.



Huffigton Post a realizat o lista de alimente care nu ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica in luna septembrie.



- Sfecla rosie, unoscuta pentru beneficiile sale inca din antichitate, sfecla rosie are in compozitia sa multe substante nutritive precum vitamina A, vitaminele B1, B2, B6, vitamina C, sodiu, calciu, sulf, cupru, fier, iod, potasiu si antioxidanti.



Merele au un continut ridicat de fibre, care scad nivelul de colesterol „rau” din organism. Medicii spun ca merele sunt o sursa bogata de vitamine, in special vitamina C, substanta recunoscuta pentru capacitatea ei de a intari sistemul imunitar si de a tine la distanta virozele respiratorii.



- Ardeii grasi au un continut ridicat de vitamina C si A, cei doi antioxidanti care impreuna neutralizeaza radicalii liberi. Specialistii in nutritie spun ca aceste legume previn aparitia bolilor de inima, a afectiunilor articulare – printre care se numara artrita, si a diabetului. Ardeiul rosu este unul dintre putinele alimente care contin licopen, o substanta care lupta impotriva cancerului de prostata, mamar, de pancreas, intestinal, cervical, de col uterin si de piele.



Perele sunt fructe specifice acestui anotimp. Nutritionistii precizeaza ca aceste fructe sunt bogate in vitamina C, astfel ca devin aliate in lupta impotriva virozelor respiratorii. Marele avantaj al perelor este acela ca mentin organismul hidratat. Perele sunt ideale pentru persoanele care vor sa scape de kilogramele in plus, deoarece acestea asigura senzatia de satietate pe o perioada lunga de timp.



Rosiile sunt o sursa de antioxidanti indispensabili organismul, de fibre, de vitamine si de minerale. Exista numeroase studii care demonstreaza ca licopenul, carotenoizii si zeaxantinul – antioxidantii din rosii combat mai multe tipuri de cancer, printre care cel de colon, de prostata, de san, pulmonar si pancreatic.



Grapefruitul nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica adoptata in aceasta perioada a anului. Nutritionistii spun ca o jumatate de fruct contine 75% din doza zilnica de vitamina C. Astfel, pentru a preveni aparitia virozelor respiratorii este indicat ca in fiecare zi sa mananci cel putin jumatate de fruct de grapefruit.



Strugurii, pe langa savoarea lor deosebita, strugurii au si importante calitati nutritive si curative, ce ii recomanda in probleme de sanatate dintre cele mai diverse. Vitaminele ce se gasesc in principal in compozitia lor sunt: A, C, B1, B2 si PP. Sarurile minerale sunt si ele prezente din plin: fier, potasiu, calciu, fosfor, mangan, magneziu, clor, siliciu, acestea ajutand organismul in recuperarea echilibrului natural.



Castravetii au un continut caloric redus, mai ales ca acestia contin in proportie de 96% apa. Specialistii spun ca aceste legume au un continut ridicat de magneziu si potasiu, nutrienti esential pentru sanatatea oaselor. (sursa: doctorulzilei.ro)

sistemul imunitar dieta sfecla rosie merele ardeii grasi perele
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0956 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018435 (s)