News Flash:

Sfatul nutritionistului: Cum sa ne revenim dupa mesele copioase de Sarbatori

28 Decembrie 2013
583 Vizualizari | 0 Comentarii
După zile întregi de pregătire, romanii au început ospăţul de sărbători, majoritatea căminelor fiind „parfumate” acum de mirosul mancărurilor tradiţionale. Principalul sfat al medicilor pentru a evita problemele: control şi recuperare.

Sfatul nutriţionistului timişorean Carmen Vizman este să renunţăm în totalitate la mâncarea bogată în grăsimi saturate, însă este un sfat pe care mulţi români probabil nu-l vor urma, mai ales în această perioadă, când produsele din carne de porc sunt prezente la orice masă. „Ar trebui excluse alimentele bogate în grăsimi saturate (carnea în principal), prăjelile, dar şi dulciurile concentrate, având în vedere că de acestea se abuzează de obicei de Sărbători", a este de părere medicul nutriţionist. Dacă totuşi mâncăm cârnaţi, fripturi sau sarmale, este important să fim atenţi la cantităţi, dar şi să ne plănuim „recuperarea” de după Sărbători. „Având în vedere că meniurile tradiţionale de Crăciun solicită mult organismul, datorită digestiei dificile, refacerea după Sărbători, din punctul de vedere al alimentaţiei, ar trebui să însemne un meniu de «cruţare» digestivă, cu alimente uşor de digerat, dar în acelaşi timp, alimente cu valoare nutritivă crescută, bogate în vitamine, minerale şi fitonutrienţi, care să redea organismului vigoarea şi plusul de energie necesar unei bune funcţionări. Meniul, pentru o persoană sănătoasă, pentru că în cazul diferitelor afecţiuni s-ar putea ca regimul să necesite recomandări speciale, ar trebui să conţină carne slabă, de ce nu - peşte, lactate degresate şi prelucrate (iaurt), cereale integrale, multe legume, mai ales salate, fructe, nuci şi sucuri de fructe şi legume", a mai spus Carmen Vizman.

Citeste mai mult: adev.ro/mycpql

Sfatul nutriţionistului timişorean Carmen Vizman este să renunţăm în totalitate la mâncarea bogată în grăsimi saturate, însă este un sfat pe care mulţi români probabil nu-l vor urma, mai ales în această perioadă, când produsele din carne de porc sunt prezente la orice masă. „Ar trebui excluse alimentele bogate în grăsimi saturate (carnea în principal), prăjelile, dar şi dulciurile concentrate, având în vedere că de acestea se abuzează de obicei de Sărbători", a este de părere medicul nutriţionist. Dacă totuşi mâncăm cârnaţi, fripturi sau sarmale, este important să fim atenţi la cantităţi, dar şi să ne plănuim „recuperarea” de după Sărbători. „Având în vedere că meniurile tradiţionale de Crăciun solicită mult organismul, datorită digestiei dificile, refacerea după Sărbători, din punctul de vedere al alimentaţiei, ar trebui să însemne un meniu de «cruţare» digestivă, cu alimente uşor de digerat, dar în acelaşi timp, alimente cu valoare nutritivă crescută, bogate în vitamine, minerale şi fitonutrienţi, care să redea organismului vigoarea şi plusul de energie necesar unei bune funcţionări. Meniul, pentru o persoană sănătoasă, pentru că în cazul diferitelor afecţiuni s-ar putea ca regimul să necesite recomandări speciale, ar trebui să conţină carne slabă, de ce nu - peşte, lactate degresate şi prelucrate (iaurt), cereale integrale, multe legume, mai ales salate, fructe, nuci şi sucuri de fructe şi legume", a mai spus Carmen Vizman.

Citeste mai mult: adev.ro/mycpql
Sfatul nutriţionistului timişorean Carmen Vizman este să renunţăm în totalitate la mancarea bogată în grăsimi saturate, însă este un sfat pe care mulţi romani probabil nu-l vor urma, mai ales în această perioadă, cand produsele din carne de porc sunt prezente la orice masă. „Ar trebui excluse alimentele bogate în grăsimi saturate (carnea în principal), prăjelile, dar şi dulciurile concentrate, avand în vedere că de acestea se abuzează de obicei de Sărbători", a este de părere medicul nutriţionist. Dacă totuşi mancăm carnaţi, fripturi sau sarmale, este important să fim atenţi la cantităţi, dar şi să ne plănuim „recuperarea” de după Sărbători. „Avand în vedere că meniurile tradiţionale de Crăciun solicită mult organismul, datorită digestiei dificile, refacerea după Sărbători, din punctul de vedere al alimentaţiei, ar trebui să însemne un meniu de «cruţare» digestivă, cu alimente uşor de digerat, dar în acelaşi timp, alimente cu valoare nutritivă crescută, bogate în vitamine, minerale şi fitonutrienţi, care să redea organismului vigoarea şi plusul de energie necesar unei bune funcţionări. Meniul, pentru o persoană sănătoasă, pentru că în cazul diferitelor afecţiuni s-ar putea ca regimul să necesite recomandări speciale, ar trebui să conţină carne slabă, de ce nu - peşte, lactate degresate şi prelucrate (iaurt), cereale integrale, multe legume, mai ales salate, fructe, nuci şi sucuri de fructe şi legume", a mai spus Carmen Vizman.
Adevarul.ro

carmen vizman
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0985 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013156 (s)