News Flash:

Secretul unor muraturi gustoase si sanatoase

13 Noiembrie 2015
1300 Vizualizari | 0 Comentarii
muraturile2
Adevaratele muraturi se obtin prin fermentarea acidolactica naturala (cu tulpini de bacterii probiotice salbatice – Lactobacillus plantarum, Leuconostoc mesenteroides) a legumelor si fructelor proaspete, sanatoase, in saramura (obtinuta cu sare autohtona sau sare marina, in niciun caz cu sare iodata artificial).



Atentie!



Prin murare se pastreaza substantele valoroase din legumele supuse acestui proces natural de conservare. In procesul natural de fermentatie, microflora existenta pe legume si fructe transforma glucidele din acestea in nenumarate substante biologic-active benefice: vitaminele B1, B2, A si acidul lactic.



Reteta muraturi asortate



Vom nevoie de: 2 capatani de conopida, 1 varza alba mai mare taiata in felii groase, 2 verze rosii mai mici taiate in 5-6 felii, 1,5 kg gogonele, 3 kg castraveti, 4-5 morcovi taiati rondele, 1 capatana usturoi, ardei iuti, 1 legatura mare frunze de telina, 1 legatura mare frunze de leustean, marar uscat, 3-4 bucati hrean taiate in fasii, 1 pachet piper boabe, sare grunjoasa.



Conopida se desparte buchetele, iar varza se taie in felii mai groase. Se spala bine totul si se incepe punerea lor in vasul in care dorim sa le pastram peste iarna. Atentie! Fermentatia trebuie sa aiba loc fie in butoaie de stejar, fie in borcane de sticla; nu se recomanda vasele din mase plastice sau aluminiu, deoarece acidul lactic si saramura pot extrage din acestea substante toxice, periculoase pentru sanatate.



Pe fundul vasului se aseaza mararul, varza rosie, varza alba, cateii de usturoi, morcovii taiati rondele, 3-4 fasii de hrean si ardeii iuti. Urmatorul strat va fi de castraveti si gogonele, dupa care urmeaza iar conopida, morcovii si ardeii iuti. Legumele se pot aseza dupa imaginatia fiecaruia, nu este o regula anume. Cand vasul s-a umplut, se presara deasupra un pachet mic de piper boabe si se acopera totul cu frunze de telina si leustean.



Saramura se pregateste astfel: la 1 l de apa se pun 30 g sare. Fermentatia trebuie sa se produca in lipsa oxigenului din aer si de aceea legumele si fructele trebuie sa fie bine acoperite de saramura. Se aseaza peste legume o farfurie sau un capac si deasupra se pune o greutate care sa tina legumele in saramura. Se acopera cu un prosop si se tin la temperatura camerei cam 6 zile pana se acresc, apoi se inchid cu un capac si se pun la loc racoros. Temperatura optima de fermentare este de +4°C, cand se acumuleaza cele mai mari cantitati de acid lactic, de substante biologic active si arome generate prin fermentatia glucidelor din legume si fructe.



Alte condimente care fac muraturile delicioase sunt semintele de mustar, schinduf,  ghimbir.



Este ideal ca legumele si fructele pe care le punem la murat in sare sa fie cultivate fara ingrasaminte chimice.



Castraveciorii murati, gogosarii murati, varza murata si muraturile asortate sunt garnituri excelente pentru mancarurile din carne. Acestea stimuleaza digestia carnii, protejand totodata impotriva metabolitilor co-cancerigeni ce sunt rezultati in urma consumului carnii si produselor din carne. (sursa: doctormenci.ro)

muraturi atentie
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1206 (s) | 24 queries | Mysql time :0.029405 (s)