News Flash:

Receptia primului lot al autostrazii Nadlac-Arad a fost AMANATA!

13 Februarie 2015
502 Vizualizari | 0 Comentarii
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a amanat, joi, receptia celor 22 de kilometri ai primului lot al autostrazii Nadlac-Arad, comisia care a mers la fata locului constatand ca nu au fost executate toate lucrarile contractate. 

O comisie de control a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai primului lot din autostrada Nadlac-Arad, cuprinsi intre frontiera cu Ungaria si orasul Pecica, in vederea semnarii receptiei, verificarile avand loc la solicitarea constructorului, care doreste ca astfel sa fie ridicata restrictia de viteza de 100 kilometri la ora existenta pe acest segment.

Echipa de control, condusa de Doru Calinescu, director de calitate in CNADNR, a constatat ca o serie de lucrari nu au fost executate inca, astfel incat a amanat semnarea receptiei. Conform lui Calinescu, majoritatea lucrarilor ramase neexecutate sunt in afara carosabilului, respectiv la acostamente sau decantoare, in timp ce pe sosea mai sunt de montat, pe o distanta de 8,5 kilometri, parapete antiorbire. Comisia a constatat si "alte neconformitati", care au fost transmise in scris constructorului.

Cu toate acestea, reprezentantul CNADNR a spus ca pe segmentul de autostrada soferii pot circula in conditii de siguranta, dar receptia si ridicarea restrictiei de viteza vor fi facute doar atunci cand toate lucrarile prevazute in contract vor fi incheiate, neprecizandu-se o data la care va avea loc o noua inspectie.

Conform contractului, primul lot al autostrazii Nadlac-Arad trebuia finalizat la sfarsitul lunii ianuarie.

Lotul I si un segment de sase kilometri din lotul II, respectiv un total de 28 de kilometri, au fost deschise circulatiei in 19 decembrie 2014, astfel ca se poate circula intre Nadlac si Pecica, insa la ambele capete ale soselei de mare viteza soferii coboara pe DN7. La frontiera, autostrada se termina, urmand ca abia in luna iunie 2015 sa se faca jonctiunea cu autostrada din Ungaria, care este in lucru. La Pecica, soferii pot urca pe autostrada de pe DN7, existand un sens giratoriu. Pentru a se putea da in folosinta acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat sase kilometri din lotul II, cuprins intre Pecica si Arad.

Lucrarile la lotul al doilea au termen de finalizare sfarsitul lunii iunie 2015, perioada in care ar urma sa fie terminata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako.

Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate, scrie ziuadevest.ro

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului al doilea, dupa falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad, in lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germana Astaldi - Max Boegl.

cnadnr
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1111 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018327 (s)