News Flash:

Proiectul "Metrou in Timisoara" prinde contur. Ce decizie a luat Consiliul Local

15 Martie 2015
584 Vizualizari | 0 Comentarii
 Transferarea actualelor linii de tren care traverseaza Timisoara in subteran este prevazuta in noul plan urbanistic general (PUG), care se afla in faza de avizare finala. 


'PUG-ul municipiului Timisoara este foarte aproape de etapa de avizare locala, in momentul de fata, singurul aviz care mai este in derulare este cel de mediu, dupa care urmeaza etapa avizarii nationale, la nivelul ministerelor de resort. Apoi, printr-o decizie formala a Consiliului Local (CL) Timisoara, noul PUG si Regulamentul local de urbanism aferent vor intra in vigoare(...)cred ca este primul PUG de dupa 1990 care asigura o viziune unitara de dezvoltare a orasului, astfel incat, prin modul in care este gandit, se da cale libera unor proiecte de foarte mare importanta pentru oras, care nu sunt neaparat proiecte ce vor fi implementate imediat in actualul mandat. Este gandit in asa fel incat orasul sa se poata dezvolta armonios in urmatorii 20-25 de ani'', a declarat presei, vineri, consilierul local Ciprian Jichici, presedintele Comisiei de Urbanism din cadrul CL Timisoara. 


In ceea ce priveste mutarea liniilor de tren in subteran, care acum traverseaza orasul si creeaza blocaje la bariere, in locul lor se va construi, la suprafata, un bulevard de 60 de metri latime, amenajat cu cladiri si cu toate elementele necesare, cu alei pietonale, cu spatii verzi, cu benzi de bicicleta, dar si pentru transport in comun, cu benzi corespunzatoare pentru traficul obisnuit. 'Vom crea, astfel, sansa Timisoarei de a avea un mare bulevard, care traverseaza orasul de la un capat la altul, realizat intr-o conceptie unitara si moderna', sustine Nicolae Robu. 


Edilul Timisoarei, Nicolae Robu, ar dori ca in subteran, liniile ferate sa poata fi utilizate in partaj atat pentru trenuri, cat si pentru un metrou urban, care va face legatura dintre Gara de Nord si Aeroportul International 'Traian Vuia'. 


Ideea face parte din proiectul 'Timisoara - Vision 2030', elaborat de Nicolae Robu impreuna cu cea mai mare societate de cercetare stiintifica aplicata din Europa, 'Fraunhofer' (Germania), in urma cu aproape sapte ani. Atunci existau trei variante pentru liniile ferate: trecerea lor in subteran, suspendarea lor sau scoaterea completa din oras.In cele din urma, s-a optat pentru prima solutie. AGERPRES

timisoara cl timisoara
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0924 (s) | 35 queries | Mysql time :0.031377 (s)