News Flash:

Premierul Ponta va inspecta astazi santierul autostrazii Nadlac-Arad

17 Iulie 2014
1185 Vizualizari | 0 Comentarii
Premierul Victor Ponta este asteptat, joi dupa-amiaza, in judetul Arad, pentru a verifica stadiul lucrarilor la lotul intai al Autostrazii Nadlac-Arad, unde lucrarile au fost reluate in urma cu cateva saptamani, Ponta urmand sa aiba si o scurta intalnire cu liderii PSD din judet.
Potrivit reprezentantilor PSD Arad, premierul Victor Ponta ar urma sa se opreasca la santierul Autostrazii Nadlac-Arad la intoarcerea de la Belgrad, unde va face o vizita. Premierul este asteptat pe santierul lotului intai al autostrazii, cuprins intre frontiera cu Ungaria si orasul Pecica. El ar urma sa ajunga aici in jurul orei 17.00. Reprezentanti ai consortiului care realizeaza lucrarile au declarat ca au fost informati ca "va avea loc o vizita la nivel inalt", dar ca nu se stia daca este vorba despre Ponta sau ministrul Ioan Rus. Dupa vizita pe santier, premierul ar urma sa aiba o scurta intalnire cu liderii PSD Arad, insa nu a fost stabilit deocamdata locul acesteia. In 19 iunie, reprezentantii constructorilor lotului intai al Autostrazii Nadlac-Arad, dar si ai asocierii de firme care asigura consultanta celor doua loturi dintre frontiera cu Ungaria si municipiul Arad, au prezentat presei informatii despre proiect si despre stadiul lucrarilor desfasurate pe primul tronson, scrie Ziuadevest.ro.
Primul lot este construit de asocierea italo-germana Astaldi-Max Boegl, iar directorul de proiect, Adrian Adler, declara ca lucrarile sunt in grafic si ar putea fi incheiate in luna decembrie, fata de termenul contractual, care este 22 ianuarie 2015. Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins intre frontiera cu Ungaria si Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru ca pe timpul iernii nu vor mai fi conditii meteo prielnice pentru lucrari. Directorul de proiect si reprezentantul firmei care asigura consultanta, Ionut Serban, declarau ca in acel moment se executase 20 la suta din contractul obtinut la sfarsitului anului 2013 de catre asocierea italo-germana. Adler explica faptul ca lucrarile efectuate anterior de Romstrade au suferit degradari importante, astfel ca procentul de 39 din executia lotului la momentul rezilierii contractului cu Romstrade nu s-a mai confirmat in teren la momentul reluarii lucrarilor. "Au existat degradari la terasamente si fundatii, din cauza ca nu s-au facut conservari si s-a scurs timp indelungat de la oprirea lucrarilor pana la reluarea acestora. Degradarile au fost remediate de catre antrepenorul care a castigat contractul la sfarsitul anului trecut", declara Adrian Adler. Conform sursei citate, pe santier sunt peste 300 de muncitori si 150 de utilaje, iar in august 50 la suta din contract va fi executat. Adler preciza ca, din informatiile pe care le are din Ungaria, lucrarile care se desfasoara intre Mako si frontiera cu Romania la Coridorul IV Pan-european vor fi incheiate in luna noiembrie, conform contractului, astfel ca la inceputul anului viitor s-ar putea face conexiunea cu autostrada din Romania.
Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate. CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat in vara anului trecut contractul de proiectare si executie a lotului doi dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. CNADNR asteapta pana la 23 iulie ofertele constructorilor interesati sa finalizeze executia lotului doi al Autostrazii Nadlac-Arad, ramas neterminat dupa falimentul Alpine, si estima ca va plati pana la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), inclusiv TVA, pentru acest contract.

autostrazii nadlac-arad cnadnr
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1189 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006028 (s)