News Flash:

Premierul Dancila, dupa ce i-a comparat pe cei care critica indepartarea Romaniei de valorile europene cu autistii: Nu am dorit sa aduc jigniri persoanelor cu tulburari din spectrul autismului. CNCD, sesizat

16 Februarie 2018
861 Vizualizari | 0 Comentarii
dancila juramant

Premierul Viorica Dancila si-a cerut scuze public pentru declaratia facuta in cadrul unei emisiuni televizate si precizeaza ca prin comparatia facuta nu a dorit sa aduca jigniri persoanelor cu tulburari din spectrul autismului.
”Imi declar sprijinul ferm pentru persoanele cu dizabilitati, indiferent de natura acestora. Sunt oameni care au nevoie de grija si de sustinerea noastra. Avem datoria sa dovedim intelegere si umanitate, sa le respectam drepturile, sa le aparam demnitatea”, a afirmat prim-ministrul Dancila.

Seful Executivului a tinut sa sublinieze ca doar printr-o atentie constanta acordata persoanelor cu dizabilitati se poate contribui la integrarea acestora in societate si punerea in valoarea a calitatilor lor.

”M-am implicat activ in tot ceea ce inseamna promovarea si apararea drepturilor persoanelor cu dizabilitati. Ca prim-ministru, voi folosi toate parghiile legale pentru a pune in practica, in cel mai scurt timp, masuri active destinate rezolvarii dificultatilor pe care le intampina semenii nostri”, a subliniat Viorica Dancila.
Dancila: Ii voi suna pe reprezentantii asociatiilor si am sa spun ca nu asta a fost intentia mea

Premierul Viorica Dancila a declarat, vineri, ca ii va suna pe reprezentantii asociatiilor care lupta pentru drepturile persoanelor cu autism si ca se va implica personal pentru construirea unei strategii bune pentru persoanele cu dizabilitati.

”Am sa iau toate organizatiile, am sa sun personal la cei care au facut aceasta sesizare si am sa spun ca nu a fost intentia mea sa fac acest lucru. Voi face toate demersurile, nu pentru a evita o sanctiune, ci pentru faptul ca chiar imi pare rau ca s-a inteles acest lucru si empatizez total cu oamenii care au aceasta problema”, a declarat Viorica Dancila.

Ea a spus ca se va implica personal pentru construirea unei „strategii bune si pentru astfel de persoane, dar si pentru alte persoane cu dizabilitati care se confrunta cu probleme”.

Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism a transmis o scrisoare deschisa premierului Viorica Dancila, referitoare la folosirea in sens peiorativ a termenului <>, mentionand ca arata nivelul de intelegere de catre politicieni a oamenilor cu aceasta conditie.

"Un demnitar care ar trebui sa-i priveasca si respecte pe toti cetattenii tarii in mod egal si nu sa ii compare pe unii cu altii. Iar termenul cel „rau„ al comparatiei este reprezentat, in cazul dumneavoastra de noi, ”autistii”, adica de copiii nostri, sotii, parintii, fratii nostri, pe care ii priviti ca fiind de conditie inferioara", transmite asociatia.

De asemenea, reprezentantii asociatiei sustin ca este regretabil ca au mai fost astfel de declaratii facute de politicieni.

"Acest lucru este foarte ingrijorator si arata nivelul de intelegere de catre politicieni a autismului si a problematicii oamenilor cu aceasta conditie, nivelul real de empatie si aplecare al demnitarilor fata de nevoile acestor cetateni. 1 din 100 de romani are o tulburare din spectrul autismului. Asadar, exista aproape 200 000 de „autisti„ (plus familiile lor), si ei tot cetateni romani, care asteapta sa fie tratati cu respect de catre reprezentantii statului roman", precizeaza asociatia.

Sursa citata sustine ca asteptarile de la noul premier ar fi ca prima data cand rosteste termenul in public, sa fie cand anunta masuri pentru aceste persoane.

"Lipsa serviciilor specializate este cronica, parintii sunt disperati, ei trebuie sa sustina copilul (copil, tanar sau adult) doar cu propriile forte fizice, psihice, emotionale, sa asigure din propriile resurse toate terapiile si serviciile de care copiii lor au nevoie, iar noile schimbari legislative- asa-zisa revolutia fiscala- inrautatesc si mai mult lucrurile, darama si ong-urile de parinti, singurele care ii mai ajuta pe acestia in lupta lor", se arata in comunicatul de presa.

Presedintele Federatiei pentru drepturi si resurse pentru persoanele cu tulburari din spectrul autist a sesizat Consiliul pentru Combaterea Discriminarii in legatura cu afirmatiile premierului. CNCD asteapta inregistrarea sesizarii pentru a face verificari.

Premierul Viorica Dancila a declarat joi seara, la Antena 3, ca doreste o abordare transparenta cu liderii europeni pe tema respectarii statului de drept in Romania, ea numindu-i “autisti” pe cei care, in dezbaterea din Parlamentul European, au criticat indepartarea autoritatilor de la Bucuresti de valorile europene.

”Vreau o relatie mult mai buna cu liderii institutiilor europene, pentru ca ne asteapta o perioada importanta pentru UE, ne asteapta o perioada importanta pentru Romania - presedintia UE si cred ca este foarte bine sa putem sa fim si noi la masa discutiilor atunci cand se vorbeste despre viitorul Europei, atunci cand se creioneaza politicile la nivel european. O abordare corecta si transparenta, in care informatia sa fie luata de la Guvern si sa evitam dezinformarile care au creat atatea nemultumiri, spun eu, din partea mea, din partea romanilor, sa nu mai ajunga Romania si problemele existente in Romania sa fie discutate in plenul Parlamentului European, bazate pe dezinformarile pe care, din pacate, romanii le fac pentru Romania", a declarat Viorica Dancila la Antena 3.

Intrebata cine sunt romanii care dezinformeaza la nivelul UE, premierul a spus: "Eu stiu romanii de la Bruxelles. Nu exclud sa fie romani si din tara".

"Stim cat rau ne-a facut doamna Monica Macovei noua ani de zile in Parlamentul European. Am vazut atitudinea dumneaei si acest lucru ne-a creat o stare de tristete, pentru ca probleme poate sunt in multe tari. Fiecare tara isi are problemele ei, dar si le rezolva pe plan intern. Nu vii sa-ti parasti propria tara si sa ceri sa o judece alte 27 de tari in plenul Parlamentului European. Cred ca acest lucru, daca esti bun roman, nu-l faci. Si am vazut buni romani, colegii mei europarlamentari care au aparat Romania la Bruxelles si care au aratat minciunile si dezinformarile care s-au practicat la nivelul Parlamentului, la nivelul Comisiei. I-am felicitat din tot sufletul si pe Dan Nica, Puiu Pascu, Norica Nicolai, Victor Bostinaru, Maria Grapini, toti ceilalti colegi care au vrut sa arate realitatea. Pentru doua minute m-am vazut in locul lor si m-am gandit ca si eu am facut acelasi lucru ani de-a randul. Si, de fiecare data, credeam ca aceasta este ultima, dar, din pacate, acest lucru nu s-a terminat. Vreau sa am o alta abordare, astfel incat liderii europeni sa fie informati corect si sa nu se mai repete ceea ce am vazut pana acum", a declarat Dancila.

”Acesti oameni, sa ma exprim elegant, dezinformeaza si stiu realitatea, dar nu vor sa o accepte si nu vor sa o vada. Acesti oameni cred ca sunt autisti si nu vad si nu aud ceea ce este vizibil pentru toti cei de buna credinta”, a apreciat premierul Viorica Dancila, fost europarlamentar.

autismului dizabilitati
Distribuie:

Din aceeasi categorie