News Flash:

Predoiu: Scoaterea autostrazii Sibiu - Pitesti din Master Planul de Transport, o greseala

3 Octombrie 2014
1138 Vizualizari | 0 Comentarii
Prim-vicepresedintele ACL, Catalin Predoiu, a declarat, joi, ca scoaterea autostrazii Sibiu - Pitesti din Master Planul de Transport este "o greseala" si "scapa oricarei logici", iar in spatele deciziei banuieste "altfel de interese decat cele de ordin public".
"In opinia noastra, Guvernul a persistat in greseala de a scoate autostrada Sibiu - Pitesti din Master Planul de Transporturi. Aceasta autostrada ar fi facut parte dintr-un Coridor IV Pan-European, autostrada care avea finantare, care era justitificata de conditiile de trafic pe ruta Sibiu - Pitesti, o autostrada care ar fi sprijinit nu numai comunitatea sibiana, dar ar fi insemnat un sprijin real pentru industria auto, ma refer aici la nevoia firmei Dacia Renault din Pitesti de a dispune de o cale de acces rapid spre Transilvania pentru scaderea cifrei de export. Toate cifrele economice ar fi indicat ca o solutie rationala mentinerea autostrazii Sibiu - Pitesti" , a declarat Catalin Predoiu, joi, intr-o conferinta de presa sustinuta la Sibiu.
Acesta a mentionat ca "traficul pe linia Sibiu - Brasov nu intruneste conditiile de trafic pentru construirea unei autostrazi".
"Era suficient un drum rapid pe Sibiu - Brasov si o autostrada pe Sibiu - Pitesti. Decizia Guvernului scapa oricarei logici si nu putem sa nu ne punem intrebarea daca in spatele unei astfel de decizii nu se ascund si altfel de interese decat cele de ordin public", a declarat Predoiu.
Intrebat la ce fel de interese face referire, Predoiu a precizat: "Daca argumentele care tin de domeniul economic, de intensitatea traficului, de interesele industriei nu au prevalat, atunci care sunt celelalte interese? Este o intrebare pe care o adresez si ministrului Rus si premierului Ponta. Sa ne explice de ce s-a optat pentru o alta formula decat cea impusa de toate criteriile economice care tin de transpoturi, de finantarea europeana. Nu exista nicio alta solutie. Responsabilitatea noastra este sa semnalam ori de cate ori se iau decizii gresite iar aceasta, repet, este o decizie gresita".
Romania ar trebui sa construiasca 656 de kilometri de autostrada si 2.226 de kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor Dan Sova promitea in aprilie 1.800 de kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.
Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.
In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 de kilometri, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.
In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu - Pitesti, de 115 kilometri, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.
Romania avea, la finele anului trecut, 644 kilometri de autostrada, 16.466 kilometri de drumuri nationale, 35.587 kilometri de drumuri judetene si 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, in Romania nu exista drumuri expres.
Documentul mai prevede constructia a 2.674 kilometri de drumuri transregionale, 293 kilometri de drumuri EuroTrans si 172 kilometri de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.
Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori. Mediafax.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1237 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006362 (s)