News Flash:

Orasele din Romania cu cele mai bune centuri ocolitoare, unele la rang de autostrada

8 August 2014
523 Vizualizari | 0 Comentarii
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a platit peste 700 de milioane de euro pentru cele mai importante sapte santiere de centuri realizate in regim de autostrada din tara, cu o lungime cumulata de circa 125 de kilometri.


In tot acest timp capitala Rominiei este incojurata de o centura de 72 de km pe care circula zilnic 144.000 de masini. Doar 20 de kilometri sunt reabilitati si largiti la patru benzi de circulatie pentru a putea oferi circulatie in regim de autostrada, finalizati integral in anul 2011, iar alti 20 de kilometri sunt in diverse stadii de executie, de 7% pana la 20%. Ultimii 32 de kilometri ai centurii nu au nici macar un termen de incepere a lucrarilor. Dupa ce ani la rand centura nu a primit finantare pentru modernizare si reabilitare, anul acesta statul a anuntat ca va oferi circa 45 de milioane de euro pentru aceasta sosea, insa doar pentru tronsonul de nord, cu o lungime de 20 de km.


Varianta de ocolire a Constantei (21,8 km)


Autostrada A4 reprezinta centura ocolitoare a orasului Constanta, realizata in regim de autostrada. Varianta de ocolire este realizata de spaniolii de la FCC Construccion, in asociere cu italienii de la Astaldi, iar valoarea contractului este de aproape 124 de milioane de euro. Constructorii au incasat insa mai mult decat valoarea contractului, in contextul in care CNADNR a incheiat un act aditional cu acestia, despre care nu da insa detalii.


Centura ocolitoare a Sibiului  (20,8 km)


Centura ocolitoare a Sibiului  a fost data in folosinta in decembrie 2013, chiar daca toate lucrarile de constructie nu erau finalizate la acea dataa. Centura are o lungime 17,2 de km incadrate la drum de tip autostrada si alti 3,6 de km  incadrate la drum de tip national. Costul estimat a fost de 80 de milioane de euro.


Centura ocolitoare a Craiovei (12,2 km)


Traficul a fost deschis in luna iunie a anului 2012 pe varianta de ocolire in lungime de 12,2 kilometri, pe ambele cai de circulatie. Lucrarile de constructie, in valoare de aproximativ 100 milioane de euro au fost executate de spaniolii de la FCC Construccion si de austriecii de la PORR Bau. Jumatate din banii pentru acest proiect au venit de la Uniunea Europeana, restul fiind sustinut cu fonduri de la bugetul de stat.


Centura ocolitoare a Pitestiului (13 km)


Centura ocolitoare a Pitestiului cu o distanta de 13 kilometri construita in regim de autostrada a costat 427 de milioane de lei. Cei 13 kilometri ocolesc orasul Pitesti, fapt ce a dus la scaderea numarului accidentelor, conform datelor furnizate de de politia orasului.


Centura Deva-Orastie (32,5 km)


Autostrada Deva-Orastie are o lungime de 32,5 km si un pret de executie stabilit in contractul de 197 de milioane de euro pentru aceasta sosea.


Centura Aradului (12,2 km)


Centura rutiera a Aradului, in regim de autostrada, a fost finalizata oficial in 2012 si are o lungime de 12,2 km. Pretul de executie al lucrarii a fost de 429 milioane lei fara TVA si a inclus costul de construire a 9 poduri (unul pentru traversare peste Mures) si alte pasaje ale autostrazii, 4 pasaje peste autostrada si 4 noduri rutiere


Centura Clujului (23 km)


Centura de 23 km ajunge este circulabila din anul 2010 si s-a ridicat la costuri de 133 de milioane de euro, in acest costuri au intrat cheltuielile cu exproprierile, proiectarea si consolidarile. Zf.ro


centura deva-orastie centura aradului centura clujului
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1029 (s) | 24 queries | Mysql time :0.025613 (s)