News Flash:

Minstrul Transporturilor: "Circulatia pe autostrada Orastie-Sibiu se va relua in august-septembrie"

28 Februarie 2016
218 Vizualizari | 0 Comentarii
autostrada nadlac arad
Circulatia pe autostrada Orastie-Sibiu se va relua in august-septembrie, dupa refacerea tronsonului care a fost demolat din cauza fisurilor, iar finantarea acestor lucrari se va realiza pe garantia de buna executie depusa de constructor, in suma totala de 90 de milioane de lei, a anuntat, duminica, la Pro TV, ministrul Transporturilor, Dan Costescu.


"Lucrarile de reparatii si de refacere a zonei demolate se vor finaliza pana in lunile august — septembrie, cand se va relua circulatia pe autostrada Orastie-Sibiu, iar in decembrie vom avea si rezultatele finale ale expertizei pe eventualele zone unde se va interveni fara demolare. Pana la mijlocul anului urmator va exista un al treilea contract care prevede spatii de servicii si rigole, dar care nu tin de circulatie, iar pana in 2017 se vor termina si aceste lucrari si autostrada va fi completa. Insa, deschiderea circulatiei pentru demolarea de acum va avea loc in august-septembrie pe Orastie-Sibiu", a explicat ministrul.


In ceea ce priveste finantarea tronsonului care a fost demolat, seful de la Transporturi a afirmat ca se va face de catre constructor pe baza unei garantii depuse de acesta.


"Exista mecanisme contractuale, nu toate sunt perfecte, dar in acest caz avem o acoperire, o garantie de buna executie pe care constructorul a depus-o. Sunt doua componente, una de 60 de milioane de lei plus una de 30 de milioane de lei, in total 90 milioane de lei si aceste sume ajung deocamdata pentru plata lucrarilor de reparatie", a spus Costescu.


Acesta nu exclude posibilitatea ca si pe alte zone ale aceluiasi tronson sa apara probleme similare, din acest motiv solicitand o expertiza pe toti cei 22 de kilometri ai autostrazii.


"Nu trebuie sa uitam ca exista suspiciunea — pentru ca aceste lucrari au fost facute de slaba calitate — ca si alte zone ale tronsonului realizat de acelasi constructor sa aiba probleme. Asta inseamna ca in afara de banii cheltuiti pentru reparatii trebuie sa fim pregatiti de alte probleme similare, in alte zone ale aceluiasi tronson. Practic, acum demolarea este efectuata pe 200 de metri, au mai fost identificate fisuri pe o zona adiacenta de 300 de metri, dar am demarat odata cu masura de refacere si pe cea de expertiza, pe toti cei 22 de kilometri, pentru a avea siguranta ca este totul in regula, si daca nu, sa imbunatatim structura. Diferentele se vor plati de constructori si vom obtine acesti bani chiar si in justitie", a explicat Costescu.


Fisurile pe autostrada Autostrazii Orastie — Sibiu Lot 3 au fost semnalate inca de la mijlocului anului trecut, in zona Cunta-Saliste, iar Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a decis inchiderea circulatiei si a impus constructorului autostrazii Orastie — Sibiu, Salini Impregilo, sa refaca portiunea de 200 — 300 de metri din corpul de autostrada unde au aparut degradarile, prin demolare si reconstructie in conformitate cu proiectul tehnic aprobat.


AGERPRES

autostrada orastie-sibiu dan costescu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0848 (s) | 24 queries | Mysql time :0.025176 (s)