News Flash:

Ministerul Transporturilor ii raspunde Gabrielei Firea: Am propus ca proiectul de act normativ pentru transferul centurii la Primarie sa fie realizat de PMB

7 Septembrie 2018
781 Vizualizari | 0 Comentarii
centura lib 20 605x

Ministerul Transporturilor (MT) a anuntat, joi, ca a propus ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul Soselei de centura a Capitalei din proprietatea publica a statului si concesiunea CNAIR in proprietatea publica a Municipiului Bucuresti sa fie elaborat in cadrul Primariei Generale.
„Aceasta propunere a fost agreata, urmand ca Ministerul Transporturilor sa promoveze proiectul pe circuitul de avizare”, se precizeaza intr-un comunicat de presa al institutiei. MT a propus acest act normativ atat la discutiile din luna mai, dar si la ultima intalnire din data de 30 august.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a acuzat, in debutul sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) de joi, dezinformari referitoare la preluarea Centurii Capitalei de catre Primarie de la CNAIR, precizand ca Guvernul nu a depus pana acum nicio cerere de atragere de fonduri europene pentru acest obiectiv.

De asemenea, ministerul precizeaza in comunicatul emis joi ca stadiul actual pentru sectoarele de drum cu 4 benzi de circulatie, cele care urmeaza sa se construiasca, s-a intabulat dreptul de proprietate publica a statului asupra imobilelor afectate de largirea drumului de la doua la patru benzi, dupa ce a fost efectuata exproprierea imobilelor.
„Pentru drumul existent unde nu au fost incepute lucrarile de modernizare, urmeaza sa fie semnat un contract, in termen de 7 zile, pentru intocmirea documentatiei cadastrale in vederea inscrierii in cartea funciara a dreptului de administrare. De asemenea, institutia precizeaza ca s-a instituit si functioneaza o Comisie mixta formata din Ministerul Transporturilor - Primaria Municipiului Bucuresti – Oficiul de Cadastru, avand loc chiar si intalniri/discutii ale acestei comisii, ultima dintre ele fiind in luna mai 2018”, mai anunta MT.

„De mentionat ca se cauta solutie legala: cum un UAT (Unitate Administrativ Teritoriala, precum Municipiul Bucuresti) va putea detine/ administra un drum national aflat in afara teritoriului sau, avand in vedere faptul ca acest obiectiv NU se afla pe teritoriul UAT – Municipiul Bucuresti si ca este un drum national, cuprins intr-un proiect finantat prin fonduri europene nerambursabile. Solutia privind rezolvarea acestei probleme urmeaza sa fie propusa de Primaria Generala in cadrul proiectului de act normativ sus mentionat”, precizeaza sursa citata.

De asemenea, MT a adus mentiuni si cu privire la Podul Constanta, precizand ca in data de 4 mai 2018, CGMB solicita prin Hotararea nr. 250/2018 transmiterea imobilului Pod CF Bucuresti-Constanta km 4+327 din domeniul public al statului si administrarea Ministerului Transporturilor in domeniul public al Municipiului Bucuresti si administrarea CGMB.

- in data de 11.05.2018 Primaria Generala Bucuresti adreseaza catre Ministerul Transporturilor solicitarea 443, bazata pe HCGMB 250/04.05.2018.
- in 21.05.2018 Ministerul Transporturilor transmite informatiile solicitate de PMB cu privire la situatia juridica a bunului imobil Pod linia CF Bucuresti-Constanta km 4+327, formulate prin adresa CFR nr. 7/2/213/21.05.2018.
-in 30.07.2018 primaria Generala revine cu solicitare de informatii (nr. 5082) cu privire la regimul juridic, valoare de inventar, carte funciara – in vederea initierii proiectului de act normativ si a notei de fundamentare, desi MT a mai transmis aceste date in urma cu 2 luni.
- in data de 01.08.2018

Ministerul Transporturilor retransmite Primariei Generale informatiile solicitate, prin adresa nr. 30383/01.08.2018.
- 30.08.2018 au loc discutii in care se convine completarea hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti cu prevederi referitoare la garantii in ceea ce priveste predarea imobilului fara pretentii de plata a valorii lucrarilor executate si fara conditionarea vreunei plati pentru traversarea podului de liniile de cale ferata.

„Pentru acest obiectiv, s-a lucrat ritmic, sistematic, fara sincope sau blocaje. In acest moment CFR SA detine certificatul de urbanism pentru realizarea lucrarilor de reparatie capitala pentru zona administrata de companie”, spune Ministerul Transporturilor.

Referitor la Pasajul Domnesti, Ministerul anunta ca in noiembrie 2017, la solicitarea CNAIR de a reinnoi certificatul de urbanism (intarziat din cauza contestatiilor in procedura de achizitie publica) pentru acest obiectiv de investitii, Primaria Municipiului Bucuresti (PMB), a considerat necesara introducerea unei linii de tramvai in mijlocul pasajului.

La solicitarea Primariei Municipiului Bucuresti, in primul trimestru al anului 2018, au fost purtate discutii la nivel de experti ai PMB, CNAIR, cu privire la propunerea sustinuta de PMB, ca urmare a elaborarii Planului de Mobilitate Urbana, din care a reiesit ca ar trebui modificat proiectul Pasajului Domnesti si introducerea unei viitoare linii de tramvai prin mijlocul acestuia.

„De mentionat ca, pasajul Domnesti este o investitie finantata din fonduri europene nerambursabile, iar la acea data erau parcurse toate procedurile pentru inceperea lucrarilor. In urma discutiilor purtate intre Primaria Generala si CNAIR a fost elaborata o foaie de parcurs privind responsabilitatile pe care urmeaza sa le indeplineasca fiecare dintre participanti (tabel anexat), in vederea schimbarii solutiei de proiectare si realizarii pasajului in conformitate cu solicitarile facute de Primaria Municipiului Bucuresti”, spune sursa citata.

Dupa 6 luni, s-a reliefat faptul ca proiectul stagneaza, pentru ca Primaria Generala nu si-a indeplinit obligatiile privind elaborarea si avizarea documentatiilor tehnico-cadastrale aferente exproprierilor suplimentare, rezultate ca urmare a introducerii in proiectul tehnic al liniei de tramvai. Acest fapt a pus in dificultate obiectivul de investitie.

La intalnirea din data de 30.08.2018, de la Ministerul Transporturilor, ministrul a inmanat Primarului General tabelul, mai sus mentionat, insotit de documentele pe care PMB trebuia sa le refaca, urmand ca acesta sa le analizeze si sa le retransmita CNAIR rectificate astfel incat sa poata fi promovata Hotararea de Guvern pentru exproprierile suplimentare.

Facand referire la DN 1 – Km 7+50 – Km 12, in suprafata totala 19,43 hectare, ministerul Transporturilor spune ca „transferul acestui tronson catre PMB a fost initiativa Ministerului Transporturilor, prin CNAIR, inca din 2013! Primaria Generala a refuzat preluarea pe baza de protocol de predare-primite, asa cum prevede art. 21 alin 2 al O.G. nr. 43/1997, privind regimul drumurilor si a solicitat promovarea unei Hotarari de Guvern pentru preluarea in administrare. Guvernul a initiat proiectul respectivei hotarari de guvern. Pe 29.03.2018 Ministerul Dezvoltarii a returnat proiectul fara aviz, dar cu observatii privind neconcordante in documentatia aferenta. Doua saptamani mai tarziu, la 16.04.2018, CNAIR comunica faptul ca va completa anexa proiectului de act normativ dupa primirea tuturor Cartilor Funciare actualizate”.

Mediafax


cnair primariei generale ministerul transporturilor
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1138 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004748 (s)