News Flash:

Ministerul Mediului: Pentru a reduce impactul traficului asupra calitatii aerului, am continuat RABLA

18 Mai 2018
900 Vizualizari | 0 Comentarii
rabla1

Mnisterul Mediului enumera, printre masurile luate pentru reducerea impactului traficului rutier asupra calitatii aerului, intalnirile cu primarii celor trei aglomerari urbane pentru care Comisia Europeana declansase proceduri de infringement, dar si continuare programelor Rabla si Rabla Plus.
Ministerul Mediului precizeaza ca, in cazul Romaniei, este vorba despre procedura de infringement pentru depasirea valorilor limita pentru indicatorul particule in suspensie - PM10, in aglomerarea urbana Bucuresti, declansata in anul 2009.

In toate situatiile de depasire a valorilor-limita stabilite prin legislatia UE privind calitatea aerului, statele membre trebuie sa adopte planuri privind calitatea aerului inconjurator si sa se asigure ca aceste planuri stabilesc masuri corespunzatoare in asa fel incat perioada de depasire sa fie cat mai scurta posibil.

"Astfel, au avut loc intalniri directe cu primarii celor trei aglomerari urbane pentru care CE declansase procedurile de infringement, in vederea urgentarii adoptarii planurilor privind calitatea aerului, precum si cu autoritati locale si poluatori din alte aglomerari si a avut trei intrevederi cu comisarul european Karmenu Vella, pe aceasta tema. De asemenea, in vederea reducerii impactului traficului rutier asupra calitatii aerului, Ministerul Mediului a continuat Programele RABLA si RABLA PLUS, alocand sume consistente, in special pentru RABLA PLUS, urmand a promova, in acelasi scop, si alte programe (autovehicule electrice pentru transport in comun si de facilitare a transferului unui segment al transportului de marfa de pe sosele pe calea ferata etc.)", arata Ministerul Mediului, intr-un comunicat de presa remis joi seara MEDIAFAX.
In ceea ce priveste aglomerarea urbana Bucuresti, autoritatea publica locala a realizat, conform graficului convenit cu primarul general al Capitalei, toate demersurile necesare, reusind sa finalizeze Planul integrat de calitate a aerului in termenul anuntat, astfel incat acesta va putea fi aprobat pana la sfarsitul lunii iulie, asa cum si-a asumat Primaria Generala a municipiului Bucuresti si cum a fost informata Comisia Europeana.

"De altfel, Ministerul Mediului a comunicat permanent cu reprezentantii Comisiei Europene si a informat asupra tuturor demersurilor intreprinse, impreuna cu autoritatile responsabile, pentru a solutiona toate cauzele de infringement, implicarea reprezentantilor Primariei Municipiului Bucuresti si colaborarea specialistilor ministerului cu acestia fiind exemplare.Desi procedura de deferire a fost declansata de catre Comisia Europeana, avem convingerea ca, odata cu aprobarea, la termenul asumat, a Planului integrat de calitate a aerului de catre Consiliul General al Capitalei si punerea sa imediata in aplicare, Romania va avea castig de cauza", conchide ministerul Mediului.

Reactia Ministerului Mediului vine dupa ce Comisia Europeana (CE) a decis joi sa trimita Franta, Germania, Ungaria Italia, Romania, Marea Britanie in fata Curtii de Justitie a UE pentru nerespectarea valorilor-limita convenite pentru calitatea aerului, se arata intr-un comunicat dat publicitatii de institutia UE. Franta, Germania si Marea Britanie au fost trimise in fata Curtii de Justitie a UE pentru nerespectarea valorilor-limita pentru dioxidul de azot (NO2) si pentru neadoptarea masurilor corespunzatoare pentru a scurta cat mai mult posibil perioadele de depasire a acestor valori. Ungaria, Italia si Romania sunt trimise in fata Curtii de Justitie din cauza nivelurilor ridicate persistente de particule in suspensie (particulate matter - PM10). Valorile-limita stabilite in legislatia UE privind calitatea aerului inconjurator (Directiva 2008/50/CE) ar fi trebuit atinse in 2010 si, respectiv, 2005.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1183 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005911 (s)