News Flash:

Medicii reclama ca nu pot activa cardul de sanatate

10 Februarie 2015
462 Vizualizari | 0 Comentarii
Mai multi medici se plang ca nu pot activa cardul de sanatate, intrucat sistemul este blocat, iar reprezentantii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate le recomanda sa ia gratuit aplicatia sau sa solicite sprijin pentru compatibilizarea soft-ului personal cu cel al CNAS.


De la 1 februarie a inceput oficial activarea cardurilor de sanatate, la medicul de familie, in ambulatoriul de specialitate si in spital, astfel incat la 1 mai, cand aplicatia va fi obligatorie, sa nu mai fie probleme.


Unii medici de familie se plang insa ca, la zece zile de la demararea oficiala a programului, nu au reusit activarea cardurilor de sanatate ale pacientilor.


"Nu am reusit nici pana azi sa utilizam cardurile de sanatate, pentru ca nu merge aplicatia. Sistemul este blocat", a spus un medic de familie din Bucuresti.


Presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei, dr. Rodica Tanasescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, ca la cabinetul sau a inceput activarea cardului de sanatate din 5 ianuarie, dar sunt zile in care sistemul nu functioneaza sau situatii in care cardul are o problema.


"Este, asa cum am spus, o povara in plus. Am activat cateva sute de carduri, dar au fost zile in care sistemul nu a functionat deloc sau in care cardul a avut probleme. Pentru problemele pe care nu le-am putut rezolva, i-am trimis pe asigurati la Casa de Asigurari de Sanatate", a spus medicul.


Rodica Tanasescu a precizat ca activarea cardului dureaza intre trei si cinci minute. "Avem nevoie de cateva minute pentru activarea cardului. Am acceptat initializarea cardului sotului, sotiei si a copilului, in cazul in care la consultatie a venit unul dintre membrii familiei, cu cardurile celorlalti", a mai spus Tanasescu, reafirmand ca inca sunt probleme la activare.


Presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, a declarat, pentru MEDIAFAX, ca acolo unde nu a putut fi activat cardul, poate fi o problema de incompatibilitate intre sisteme.


"Furnizorii care utilizeaza alta aplicatie decat cea pusa la dispozitie in mod gratuit de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate au obligatia de a compatibiliza sistemul personal cu cel al CNAS. In normele de validare a contractului cadru privind acordarea asistentei medicale este stipulat clar ca toate raportarile se depun obligatoriu in sistem compatibil cu aplicatia CNAS. Astfel, fie iau aplicatia gratuit de la noi, fie aduc un specialist pentru a compatibiliza cele doua sisteme", a mai spus presedintele CNAS.


Ciurchea a explicat ce se intampla atunci cand cardul se blocheaza. "Cardul de sanatate se va bloca in situatia in care codul pin va fi tastat gresit de cinci ori consecutiv. In aceasta situatie, medicul va telefona la numarul 021 202 69 95 helpdesk, unde se aloca un numar de ticket, si prin e-mail, la adresa suport.ceas•casan.ro, se dau informatiile privind cardul blocat. Insist, in cazul unui card blocat, corespondenta se face de catre medic, care si deblocheaza cardul respectiv. Medicul este cel care intervine atunci cand se blocheaza cardul. Adresa de e-mail mentionata la primul raspuns este afisata pe site-ul CNAS", a spus Ciurchea.


Numarul de telefon inscriptionat pe cardul de sanatate, 0800.800.950, este destinat asiguratilor care doresc sa solicite informatii despre cardul de sanatate. Furnizorii de servicii medicale vor telefona la helpdesk pentru suportul necesar.


Potrivit conducerii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, pana la 1aprilie 2015 va fi implementata o solutie unitara de helpdesk la nivel central, pentru optimizarea si simplificarea tuturor procedurilor privind sistemul informatic al CNAS.


Vasile Ciurchea a mai spus ca exista carduri returnate la casele de asigurari, unele ramand acolo altele fiind preluate de medicii de familie.


"Cardurile persoanelor care nu le-au primit prin posta au fost returnate la casele de asigurari de sanatate de care apartin. O parte a acestor carduri va fi preluata de catre medicii de familie, de unde asiguratii le pot ridica in momentul in care solicita un serviciu medical. Asiguratii care nu sunt in evidenta unui medic de familie vor ridica aceste carduri de la casa de asigurari in evidenta carora se afla. Tot de aici vor fi preluate cardurile asiguratilor care nu vor fi preluate de catre medicii de familie. Pentru informatii suplimentare, titularul cardului se poate adresa la Casa de Asigurari de care apartine. Informatii suplimentare se afla, de asemenea, pe site-urile caselor de asigurari", a mai spus presedintele CNAS.


Pentru persoanele care au implinit varsta de 18 ani, cardurile se personalizeaza centralizat, fara o cerere prealabila. Procedura de distributie prin servicii postale este reglementata prin normele metodologice.


In cazul spitalizarii continue, cardul va fi utilizat de doua ori, la internare si la externare, astfel incat sa fie bine detaliata perioada spitalizarii, in care nu se deconteaza alte servicii in numele asiguratului in afara unitatii sanitare in care este spitalizat. La orice utilizare a cardului national de sanatate se vede in sistem locul si ora la care a fost utilizat, asa cum se intampla si in cazul cardului bancar.
Mediafax.ro 
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1050 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022893 (s)