News Flash:

Medicamentele banale de la care risti caderea parului

24 Iulie 2015
311 Vizualizari | 2 Comentarii
cade parul
Desi am asociat caderea parului doar cu tratamente foarte puternice, precumchimioterapia in cazul cancerului, exista totusi tratamente aparent banale, utilizate adesea zilnic, care pot avea efecte nu atat de drastice, dar cu siguranta suparatoare.



In fond, ne-am dori de fapt sa nu ne cada niciun fir de par, in nicio circumstanta!



Suntem constiente ca parul nu creste in mod constant, existand perioade de crestere rapida, de un centimetru pe luna, dar si perioade de repaus in care firele de par cad ca sa lase locul altora noi.



Caderea parului. Cauze si tratament



Chiar si aceste perioade pot fi insa influentate de substantele la care ne expunem organismul, fie ca este vorba de mancare, fie ca este vorba de medicamente. Iar cercetatorii de la Unveristatea din Melboune au constatat ca unele substante din pastile pot determina modificari notabile la nivelul firelor de par.



Tratamentul pentru acnee



Cosurile sunt o mare bataie de cat pentru toate adolescentele si, adesea, chiar si pentru femeile mature. Tratamentele pentru acnee sunt unele dintre cele mai des folosite, iar retinoizii, derivati din vitamina A, sunt la randul lor adesea parti componente din aceste tratamente. Dar atentie! Acestia pot duce la caderea parului, mai ales daca luam doze mari in tratamentul pentru acnee cu retinoizi. Desi vitamina A protejeaza, in mod normal, foliculii, in cantitati mai poate deveni nociva si sa determine inchiderea acestora. Asadar, adio fire de par. Retinoizii ot modifica, totodata, si textura si aspectul parului.



 Anticonceptionalele



Nu exista prospect de pilula contraceptiva pe care sa nu fie scrisa o serie intreaga de efecte adverse, de la crestere pilozitatii, la suprasolicitarea ficatului, pana la scaderea apetitului sexual. Dar anticonceptionalele mai pot face ceva, mai ales dupa o incetarea administrarii dupa o perioada indelungata – si anume, caderea parului. In timp ce luam pilule contraceptive, corpul nostru primeste anumiti hormoni denumiti antiandrogeni care scad nivelul testosteronului, hormon masculin prezent si in corpul femeii. Astfel, riscul pierderii premature a firelor de par scade in timpul tratamentului contraceptiv. Dar cand o femeie predispusa, insa, la pierderea firelor de par renunta la tratament, atunci secretia de testosteron creste iar ritmul caderii parului creste.



 Ibuprofenul



Un raport recent al Guvernului Noii Zeelande arata ca unul dintre efectele secundare ale ibuprofenului este pierderea parului, care afecteaza un om dintr-o suta de utilizatori.



Bineinteles, efectul advers nu apare dupa o pastila cu ibuprofen, dar tratamentul indelungat, mai cu seama in contextul in care multe persoane iau acest antiinflamator impotriva durerile frecvente, poate duce la caderea firelor de par. (sursa: lyla.ro)

caderea parului tratamente chimioterapia anticonceptionalele
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Vlad  | #1557
Parul cade de obicei de la stres sau daca iti lipsesc unele vitamine din corp. Daca iti suplimentezi organismul cu vitaminele care lipsesc pe care le iei fie din alimentatie, fie din suplimente se pot obtine rezultate bune impotriva caderii parului.
Aurelian  | #1710
Astazi am inceput o cura cu suplimentul folixin. Sper din suflet sa ma ajute cat de cat sa mai stopez caderea parului.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1390 (s) | 35 queries | Mysql time :0.022818 (s)

loading...