News Flash:

Mancarea reincalzita, un veritabil inamic

3 Februarie 2016
383 Vizualizari | 0 Comentarii
mancare incalzita
Uleiul de floarea-soarelui, fara de care nu ne putem imagina mancarea, devine foarte nociv la temperaturi mari. El elimina mai multe substate cancerigene.Acrilamida este una dintre ele. Organizatia Mondiala a Sanatatii accepta consumul acestei substante la nivel de micrograme pe zi. Din pacate, o simpla portie de cartofi prajiti cu aripioare de pui contine aproape de zece ori mai mult din aceasta substanta. Conform cu un studiu recent efectuat pe 62 000 de femei, exista o legatura directa intre acrilamida si cancerul de ovare si uter. Glicidamida – o alta substanta extrem de periculoasa – incepe sa se degaje in uleiul incins la temperatura de 120 grade C. Impreuna cu prietenele ei, cetonele.



Pe de alta parte, temperaturile inalte de gatire deterioreaza structura moleculara a proteinelor si descompun fibrele naturale. Intre 30% si 50% din vitaminele si mineralele continute sunt distruse in urma prepararii termice. In plus, s-a constatat ca alimentele gatite si conservate cresc rapid nivelul zaharului din sange. Din acest motiv, pancreasul, care secreta insulina, hormon ce intervine in metabolizarea glucidelor, este suprasolicitat. Ca efect secundar, insulina produsa in exces provoaca ingrasare. Ulcerul, colecistitele, obezitatea si ateroscleroza sunt tot atatea motive de a sta departe de pra jeli.



Care este alternativa sanatoasa?



Fiziologii au ajuns la concluzia ca gatitul este, de fapt, inutil! Digestia naturala face, practic, acelasi lucru datorita utilizarii caldurii. Dupa ei, ar trebui sa consumam alimentele crude. Din fericire, exista si alternative mai acceptabile. Fierberea in aburi a mancarii reprezinta cea mai sanatoasa metoda de gatit la ora actuala, deoarece conserva principiile nutritive. Vitaminele, sarurile minerale, antioxidantii care impiedica imbatranirea – sunt toate protejate prin aceasta metoda. Ca sa nu te complici, poti sa folosesti o oala normala in care fierbi apa, iar legumele le tii intr-o sita deasupra aburilor, acoperite cu un capac. Carnea gatita pe gratar este si ea de evitat, din cauza continutului de grasime, care la temperaturi inalte degaja aceleasi substante nocive. Daca simti nevoia de ceva prajit din cand in cand, alege uleiuri care rezista la temperaturi inalte: uleiul de masline rezista pana la 210 grade, iar uleiul nehidrogenat de palmier, pana la 230.(sursa: obiectiv.info)

temperaturi mari substate cancerigene acrilamida
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1188 (s) | 35 queries | Mysql time :0.033556 (s)