News Flash:

INCREDIBIL! Piste in zig-zag pentru biciclisti, pe malurile Begai

2 Septembrie 2014
941 Vizualizari | 0 Comentarii
Exista explicatii pentru pistele de biciclete in zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, in municipiul Timisoara: proiectantii le-au gandit asa pentru ca biciclistii sa nu se plictiseasca si sa nu circule cu viteza, dar si pentru… mai mult farmec, sustine primarul Nicolae Robu. Edilul este insa suparat foc pe cei care arunca in derizoriu intreg proiectul, prin care altfel se fac o multime de lucruri bune, aminteste el. In plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste si doar pe 1,8% din lungime sunt… sinuoase.

Primarul Nicolae Robu a afirmat ca si el a avut unele nemultumiri legate de proiectul privind reabilitarea malurilor canalului Bega, aflat in curs de implementare pe bani europeni la ora actuala, si ca a solicitat modificari, dar proiectantii au fost de neclintit. De proiectare s-a ocupat firma Search Corporation, potrivit autoritatilor locale.

„Eu am fost primul care am spus ca nu este in regula, ca am vazut schitele inainte de a se face pe teren, si n-am fost multumit de cateva lucruri pe care le cuprinde proiectul. Am fost pe teren personal, am facut kilometri intregi cu echipa dupa mine si s-au facut adnotari cu observatiile pe care le-am avut, pentru ca nemultumirea mea a fost legata nu numai de faptul ca o parte din piste sunt in opturi, serpentine, ci si de alte aspecte, cum ar fi spre exemplu latimea aleilor pietonale in anumite locuri si faptul ca din cauza unui pom batran s-au separat cele doua componente ale amenajarii – aleea pietonala si pista pentru biciclete – si intre ele au ramas portiuni de pamant de cele mai multe ori derizorii care fac foarte grea intretinerea, de 20-30 de centimetri”, a explicat edilul-sef.

Primarul spune insa ca proiectantii ar fi refuzat sa faca anumite modificari cerute, oferind diverse explicatii pentru faptul ca pistele pentru biciclisti si aleile pietonale arata asa cum arata pe anumite portiuni. In plus, proiectul a fost platit si receptionat de primarie in aceasta forma, a precizat el, scrie tion.ro.

„Am cerut proiectantului sa modifice proiectul, evident cu justificarile de rigoare, urmand sa facem toate diligentele de interventie in proiect fara consecinte asupra finantarii din fonduri europene, ba chiar am afirmat ca eu consider ca merita sa aducem corectii inclusiv cu riscul de a ne costa putin in plus de la bugetul local daca va fi nevoie. Proiectantii nu au vrut sa modifice proiectul, spunand ca nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, ca ele sunt prevazute in mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale, prin spatii verzi, pe de o parte pentru a le lungi traseul, pe de alta parte pentru a-i determina pe biciclisti sa circule cu viteza mai mica, pe de alta parte pentru a da un farmec in plus promenadei cu bicicleta datorita luarii de curbe. Altfel, in linie dreapta, ar fi monoton…”, a adaugat Robu.

Edilul a afirmat ca personal el nu impartaseste aceste idei, dar acestea sunt explicatiile oferite, „asa e la moda si prin alte parti prin lume”, iar proiectul in ansamblul sau este unul prin care se vor face multe lucruri bune pentru oras: se amenajeaza 22 de kilometri de piste pentru biciclisti si alei pietonale, se schimba toate retelele de utilitati din zona si se introduc acolo unde nu exista, se amplaseaza 420 de banci si 70 de sezlonguri, s-au realizat noua statii pentru vaporetto, se vor amenaja statii de inchiriere a bicicletelor pentru 140 de biciclete, se vor amenaja 6 fantani, 7 platforme si terase, vor fi plantati 1.700 de arbori si peste 10.000 de arbusti in total etc.

Drept urmare, primarul Nicolae Robu a concluzionat ca se duce… o campanie impotriva Timisoarei prin prezentarea sa ca pe „un alt Caracal”, prin prezentarea aspectelor negative. Chiar daca aspectele negative exista…

„S-a inceput o noua campanie, care pune intr-o lumina proasta Timisoara, ca pe un oras al prostiei. Lungimea acestor piste sinuoase reprezinta 1,8% din lungimea pistelor. Nu este corect fata de municipiul Timisoara, care realizeaza un proiect exceptional, ca el sa fie pus in postura ridicola ca uite ce se face aici… Lungimea totala a pistelor de biciclete si a aleilor pietonale, pentru ca ele merg alaturi, este de circa 22.000 de metri liniari, avem 22 de kilometri de piste pentru biciclete pe ambele maluri. Lungimea portiunilor ondulate este de 400 de metri (…) E vorba de 1,8% din piste care sunt in opturi si cateva portiuni in care se produc acele separari nejustificate ale pistelor. Nu este corect sa afle toata tara romaneasca ca un proiect cu care noi avem toate motivele sa ne laudam e o aberatie – asa s-a creat perceptia, ca ar fi o aberatie. Trebuie sa mai intelegem un lucru: nimic pe lumea asta nu-i perfect…”, a concluzionat Robu.

Primarul Timisoarei admite ca sunt „unele ciudatenii”, dar a anuntat deja ca dupa 5 ani va fi posibil sa se aduca „imbunatatiri” proiectului si fara indoiala ca ele vor fi aduse.

Edilul a afirmat ca nu s-au putut aduce corectii proiectului si ca pana la urma acesta este punctul de vedere al proiectantilor, chiar daca… primaria a platit si este beneficiara: „Ei sunt specialistii, lucrarile nu se fac dupa indicatiile primarului, cu degetul, la fata locului. Primarul poate sa aiba obiectii, dar acele obiectii trebuie insusite de proiectanti si regasite in proiectul actualizat”, a mai explicat Robu.

Valoarea proiectului pe fonduri europene privind reabilitarea malurilor canalului Bega este de peste 50 de milioane de lei. Trebuie implementat pana in vara anului viitor.

nicolae robu robu search corporation
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1128 (s) | 24 queries | Mysql time :0.041345 (s)