News Flash:

In ce stadiu sunt lucrarile la autostrazile din vestul tarii

26 Octombrie 2014
1218 Vizualizari | 0 Comentarii
Cei 200 de kilometri de autostrazi care se afla in lucru in prezent sunt insuficienti pentru a readuce pe plus un sector al constructiilor de infrastructura care a cunoscut in primele 8 luni ale anului un declin de 28%.
O autostrada care a inaintat in perioada august-septembrie este lotul al treilea al tronsonului Orastie-Sibiu (22,1 kilometri), care a avansat de la un stadiu fizic de executie de circa 82% in vara la aproximativ 91% in prezent. Din cele patru loturi ale autostrazii Orastie-Sibiu, lotul al treilea, construit de italienii de la Impregilo, este singurul care nu este finalizat, in contextul in care lucrarile au intarziat din cauza unei alunecari de teren. Soferii vor putea circula intre Sibiu si Orastie in regim de autostrada din luna noiembrie.
Santierele de autostrazi aflate in lucru in Romania, cu o lungime cumulata de circa 200 de kilometri si un cost total de peste 1 miliard de euro, au evoluat diferit din ultima luna a verii, august, pana in prezent, la mijlocul toamnei. Astfel, pe tronsoane precum Nadlac-Arad, lotul 1 (22,2 kilometri), care ar trebui sa fie deschis circulatiei anul acesta, s-a lucrat la foc continuu, stadiul fizic de executie avansand in perioada august-octombrie de la circa 34% la 75%, in timp ce pe autostrazi precum Sebes-Turda, loturile 3 si 4 (38,7 kilometri), avansul a constat in acelasi interval in trecerea de la stadiul de proiectare si preconstructie la cel de lucrari pregatitoare pentru constructia propriu-zisa, utilajele aflandu-se deja pe teren, potrivit datelor transmise de CNADNR la solicitarea ZF.
Tot in aceasta toamna au reinceput lucrarile si pe cel de-al doilea lot al autostrazii Nadlac-Arad (16,6 kilometri), care de mai bine de un an nu mai avea constructori dupa ce contractul cu firma austriaca Alpine a fost reziliat, imediat dupa ce aceasta a intrat in faliment la nivel international si in insolventa pe plan local. In septembrie, compania de drumuri a selectat noi constructori pentru acest tronson, si anume italienii de la Astaldi si nemtii de la Max Boegl, care de altfel lucreaza si pe primul lot al autostrazii Nadlac-Arad. Chiar daca in clauzele contractuale anul 2015 figureaza ca termen de finalizare a celor doua tronsoane din Nadlac-Arad, ministrul transporturilor Ioan Rus declara recent ca portiunea aceasta de autostrada care face legatura cu granita ungara si, mai departe, cu vestul Europei, ar urma sa fie gata pana la finalul anului acesta. sursa: Zf.ro

orastie-sibiu nadlac-arad
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1152 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007259 (s)