News Flash:

Greseli frecvente pe care le fac bautorii de cafea

16 Octombrie 2015
492 Vizualizari | 0 Comentarii
bea cafea

Chiar si diminetile friguroase, gri de toamna sunt, parca, mai frumoase, cu o cana de cafea buna si fierbinte sau chiar mai multe, una dupa alta. Mai ales marii bautori de cafea subestimeaza efectele acestei bauturi si risca sa-si afecteze starea de sanatate.



1. Femeile nu realizeaza cat de mult le poate afecta cafeaua in anumite perioade ale lunii 



Ce faci gresit: Bei aceeasi cantitate de cafea in fiecare zi a lunii. 



Cum te afecteaza: Fluctuatiile hormonale de pe parcursul unei luni pot incetini metabolizarea cafelei de organism, explica prof. dr. James D. Lane, de la Centrul Medical al Universitatii Duke, citat de „Huffington Post“. Asa se explica de ce femeile insarcinate, care iau anticonceptionale simt chiar si o cantitate mica de cafea ca pe o bomba de energie. Acelasi lucru se intampla, practic, si in timpul ciclului menstrual, cand nivelul estrogenului in corp este ridicat. 



Ce sa incerci: Bea-ti cafeaua intr-o ceasca mai mica in perioada premenstruala (faza luteala tarzie), pentru a observa daca nu cumva acest lucru te va face sa te simti mai bine si sa ai un somn mai odihnitor, recomanda specialistul.



2. Inlocuiesti tigarile cu mai multa cafea 



Ce faci gresit: Persoanele care reusesc, intr-un final, sa se lase de fumat, isi fac un adevarat prieten din aparatul sau ibricul cu cafea.



Cum te afecteaza: Prof. dr. Lane spune ca fumatul este unul dintre putinele lucruri care pot atenua efectul energizant al cafeinei. Substantele rezultate in urma procesarii tutunului de catre organism „imping“ ficatul intr-o viteza mare, ceea ce stimuleaza si o metabolizare mai rapida a cafeinei, explica specialistul. Asa se explica de ce fumatorii au o toleranta mai mare la cafea si au nevoie, de regula, de o cantitate de trei sau chiar patru ori mai mare de cafea decat nefumatorii, pentru aceleasi efecte. 



Ce sa incerci: Dupa ce te-ai lasat de fumat, redu si cantitatea de cafea pe care o bei zi de zi. 



3. Bei cafea dimineata tarziu 



Ce faci gresit: Iti bei cafeaua in jurul orei 11.00 



Cum te afecteaza: O noua cercetare arata ca unii oameni prezinta o varianta a unei gene care stimuleaza metabolizarea rapida a cafeinei, in timp ce altii au varianta ce dicteaza metabolizarea ei intr-un interval de trei-patru ori mai mare. Aceasta inseamna ca daca bei o cafea mare in jurul orei 11.00, ea nu va fi complet metabolizata de organismul tau decat mult dupa ora de culcare. 



Ce sa incerci: Nu exista un test genetic accesibil care sa identifice aceste doua variante genetice, dar daca ai probleme cu somnul si obisnuiesti sa bei cafeaua dimineata tarziu, atunci ai putea incerca sa o bei mai devreme, apoi chiar sa nu o mai bei deloc. 



4. Bei cafea cand esti stresat 



Ce faci gresit: In perioadele cele mai agitate la serviciu, automatul de cafea devine cel mai bun prieten al tau. 



Cum te afecteaza: Cafeina accentueaza reactiile la stres. Asadar, daca esti agitat din cauza serviciului sau din alta cauza, nu este deloc o idee buna sa bei cafea. 



Ce sa incerci: Cand esti agitat, daca ai baut si cafea si simti ca, pur si simplu, nu-ti gasesti locul, cea mai buna solutie este sa mergi intr-o incapere linistita sau sa iesi cateva minute sa te plimbi, respirand adanc, ca sa te relaxezi.



5. Te feresti de espresso   



Ce faci gresit: Crezi ca espresso-ul iti aduce in corp o cantitate prea mare de cafeina si ca iti va da palpitatii.



Cum te afecteaza: Cafeaua espresso contine, intr-adevar o cantitate mai concentrata de cafeina, dar acesta este motivul pentru care vine in cesti foarte mici. Asadar, un shot standard de cafea espresso inseamna semnificativ mai putina cafeina decat o cana cu 250 ml de cafea obisnuita. (75 mg fata de 180 mg). Studiile arata ca orice aport de cafeina intre 100 si 400 mg este sigur, iar daca este depasit pragul superior, atunci vei simti efectele excesului de cafeina cu siguranta. 



Ce sa incerci: Un espresso iti poate da energie rapid, asadar incearca-l in zilele in care esti obosit si simti ca nu ai timp de nimic. (sursa: adevarul.ro)

 


Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1019 (s) | 24 queries | Mysql time :0.027324 (s)

loading...