News Flash:

Fiica lui George Copos vorbeste despre cel mai dificil moment din cariera sa

24 Noiembrie 2014
638 Vizualizari | 0 Comentarii
Alexandra Copos de Prada, fiica Cristinei si a lui George Copos, conduce din pozitia de CEO si presedinte companiile Ana Pan si Ana Hotels.


Alexandra Copos de Prada a trecut la carma Ana Pan in august 2013, iar din luna martie a anului 2014 conduce si Ana Hotels, afaceri cu venituri anuale cumulate de aproape 30 de milioane de euro.


Dupa condamnarea tatalui sau la inchisoare, Alexandra Copos a preluat si conducerea Ana Hotels in primavara lui 2014, ajungand sa aiba in subordine 800 de angajati, de la 160 anterior, acesta fiind cel mai dificil moment din cariera sa. „Nu stiu daca voi fi vreodata 100% pregatita sa preiau responsabilitatea de a duce mai departe ceea ce parintii mei au inceput acum 24 de ani. Experienta mea profesionala si personala de pana acum m-au pus in destule situatii dificile si diverse pentru a putea naviga cu bine businessul in urmatorii ani.“


Ana Pan, infiintata in 1990, este printre cele mai vechi branduri de patiserie-cofetarie din Bucuresti, cu 19 unitati. Ana Hotels, cea mai mare companie hoteliera cu capital autohton din Romania, detine sapte hoteluri, cel mai important activ al grupului fiind Athénée Palace Hilton. Alexandra Copos se implica in ambele companii, coordonand strategia, investitiile si deciziile la nivel de management, activitate pentru care se pregateste de cand era copil.


„De la noua ani am inceput sa lucrez vara in diverse departamente ale companiilor noastre, intelegand astfel pasiunea antreprenoriala a parintilor mei, munca asidua, insa si satisfactiile pe care ti le da conducerea propriei firme. Am considerat ca pot aduce un plus de valoare businessului si oamenilor care il formeaza prin educatia mea si experienta de zece ani in America“, spune Alexandra Copos.


Tanara a lucrat in industria ospitalitatii la firme internationale precum Starwood Hotels sau Hersha Hospitality, iar cunostintele de management le-a dobandit urmand un program MBA la The Wharton School, University of Pennsylvania, dar si in stagiile de practica efectuate la firma de consultanta McKinsey & Company in New York si Dubai.


Sub conducerea Alexandrei Copos, care a preluat Ana Pan cu scaderi mari in magazine, in ultimul an vanzarile in retail ale Ana Pan au urcat cu peste 5%, iar cele din segmentul corporate cu 30%. Tanara a regandit gama de produse, a investit in marketing si a adus o noua echipa de management in cadrul Ana Pan. In luna noiembrie, Alexandra Copos a lansat ANA Baking Company, un bakery-coffee shop situat pe Calea Dorobantilor din Bucuresti – „este un concept la care lucram de trei ani, in care am investit 150.000 de euro si cu care dorim in urmatorii ani sa ne extindem in tara si strainatate“.


Cititi mai jos raspunsurile Alexandrei Copos de Prada, intr-un interviu acordat Business Magazin:


Business Magazin: De ce ati ales sa va implicati in business?


Alexandra Copos: Compania Ana este parte din ceea ce sunt eu. De la 9 ani am inceput sa lucrez vara in diverse departamente ale companiilor noastre, intelegand astfel pasiunea antreprenoriala a parintilor mei, munca asidua, insa si satisfactiile pe care ti le da a-ti conduce propria firma. Am considerat ca pot aduce un plus de valoare businessului si oamenilor care il formeaza prin educatia mea si experienta de 10 ani in America. In acelasi timp consider ca este responsabilitatea mea de a duce acest business mai departe si  a demonstra ca si in Romania putem crea companii puternice la nivel international. 


Business Magazin: Unde ati dobandit cunostintele necesare administrarii unui business?


Alexandra Cops: Sunt mai multe tipuri de cunostinte esentiale in gestionarea unui business. Ele se capata din experiente diferite, unele care vin mai devreme in viata profesionala, altele care se cladesc in timp.  De exemplu, cunostintele tehnice legate de business - cum sa operezi un hotel, cum sa operezi o fabrica de productie sau un lant de shopuri intr-o industrie foarte competitiva cum este cea de retail le-am cladit lucrand in companiile noastre de-a lungul a zece ani, pe perioadele de vara si apoi petrecand mult timp cu colegii mei din diverse departamente observand ceea ce fac ei si intelegand ce putem imbunatati. Am lucrat deasemenea in sectorul de ospitalitate la firme internationale precum Starwood Hotels sau Hersha Hospitality. Cunostintele de management - aici ma refer la ce tine de strategie de firma, organizare de resurse umane,  imbunatatire de operatiuni, finante, etc - le-am dobandit ca si teorie la MBA-ul urmat la The Wharton School, University of Pennsylvania, iar apoi ca si practica la firma de consultanta McKinsey & Company in New York si Dubai. Lucrul cu oamenii, selectia, motivarea si organizarea lor, se invata in timp incercand sa fiu cat se poate de constienta si atenta la ceea ce fac bine si ce as putea imbunatati. Se invata din multe observatii asupra modului in care lideri de succes isi cladesc si motiveaza echipele. Pe scurt, un mix intre o educatie buna, internshipuri si joburi care sa te provoace si multa constientizare, sau self-awareness, asupra a ce poti imbunatati cred ca sunt un start bun.


Business Magazin: Cu ce rezultate va mandriti cel mai mult?


Alexandra Copos: Ma mandresc cu o crestere a activitatii noastre in retail la Ana Pan de peste 5% pe ‘same-store sales’ plecand acum un an de la o scadere destul de drastica a vanzarilor noastre in magazine. Aceasta crestere este la peste 30% pentru segmentul de corporate. Acest lucru a insemnat multa munca in standardizarea si regandirea gamei de produse, in motivarea si trainingul personalului, in investitiile in marketing cat si in aducerea unei echipe de management noi in cadrul Ana Pan. In noiembrie lansam ANA Baking Company, un concept de bakery - coffee shop pe Calea Dorobanti care aduce farmecul si pofta de viata new yorkeza la Bucuresti. Este un concept la care lucram de 3 ani de zile, in care am investit 150,000 EUR si cu care dorim in urmatorii ani sa ne extindem in tara si strainatate.


Business Magazin: Care este cea mai grea decizie de management pe care ati luat-o pana in prezent?


Alexandra Copos: Preluand conducerea Ana Hotels in primavara 2014 am realizat ca nu mai pot fi atat de implicata in toate detaliile ce tin de operarea Ana Pan. Am trecut printr-o perioada in care mi-a fost greu sa ma detasez de luarea de decizii care, pentru orice antreprenor la inceput de drum, par importante. Trecand insa de la a conduce 160 de angajati la 800 mi-am dat seama ca prioritatile trebuie sa se schimbe. Sunt in continuare intr-un proces in care incerc sa pun in balanta ceea ce imi place instinctiv sa fac - vanzari, marketing, lucrul cu oamenii - cu ceea ce va avea un impact semnificativ pe termen lung - strategie, investitii si finantare. Trecand prin aceasta experienta am realizat si ca ma pot baza cu incredere pe echipa mea de management de la Ana Pan, dandu-le oportunitatea lor de a deveni mai implicati si mai antreprenoriali in luarea de decizii.


Business Magazin: Cum combateti prejudecatile existente in societate cu privire la copiii oamenilor de afaceri?


Alexandra Copos: Cand eram mica imi pasa mai mult modul in care ma priveau oamenii, insa odata cu maturizarea personala si profesionala cred ca cel mai dur judecator esti tu insuti asupra performantei tale.  Cand ai timp sa si ‘combati’ prejudecatile altora inseamna ca nu esti destul de ocupat cu ceea ce trebuie sa faci. Lui Steve Jobs nu cred ca i-a pasat vreodata ce cred altii despre el, insa i-a pasat despre cum va revolutiona industrii total diferite - industria muzicii prin iTunes, a telefoniei prin iPhone si a desenelor animate prin Pixar.

Detalii pe businessmagazin.ro

ana pan
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1133 (s) | 24 queries | Mysql time :0.036032 (s)