News Flash:

Fa asta de 10 ori dimineata si de 10 ori seara si plamanii vor functiona mai bine, detoxifici limfa, reduci stresul si traiesti mai mult

24 Mai 2016
5068 Vizualizari | 0 Comentarii
plaman

Cei mai multi dintre noi respiram superficial, adica avem genul de respiratie care abia ajunge in piept. Daca suntem agitati, respiram scurt si rapid, iar asta necreste pulsul si il poate face neregulat, iar implicit ne creste nivelul de stres. Pentru a ne imbunatati functia plamanilorrespiratia corecta este cea profunda, totala.

Cum respiri profund
Este bine ca macar la primele incercari de respiratie profunda sa stai intins, dar tehnica se poate executa si asezat pe un scaun, sau stand in picioare. Aseaza-ti o mana pe stomac si una pe piept. Inspira adanc si incet, timp de 5 secunde, observand si imaginandu-ti plamanii cum se umplu cu aer. 

Diafragma (muschiul dintre plamani si stomac) va cobori ca sa faca loc plamanilor ce se umplu cu aer si va face stomacul sa se ridice. Vei simti acest lucru cu palma asezata pe stomac. Pieptul se va ridica si se va mari si el, datorita aerului patruns in plamani. 

Este in regula daca simti un usor disconfort in zona abdomninala. Acum expira incet, timp de 7 secunde, eliminand aerul din plamani si apoi contracta putin muschii abdominali pentru a scoate tot aerul din plamani, inainte de a inspira din nou.

Beneficiile respiratiei profunde

Respiratia profunda are multe avantaje pentru organism:
- ajuta la transportarea oxidului de azot, un foarte puternic dilatator al plamanilor si al vaselor de sange, care se afla in cavitatea nazala catre plamani; acesta ajuta plamanii si vasele de sange sa functioneze mai bine

- daca respiram adanc, plamanii vor ajunge de la o saturare cu oxigen de 98% la una de 100%; pare putin, dar aceasta face diferenta pana la o stare de sanatate perfecta

- ajuta la imbunatatirea curatarii sistemului limfatic, care elimina toxinele din organism

- ne ajuta sa ne relaxam
daca respiram mai incet in perioadele de tensiune, ne ajuta sa ne calmam si ne permite sa actionam mental si fizic la un nivel mai inalt

- ne ajuta sa scapam de stres si sa traim mai mult

- ne ajuta sa ne dozam energia in timpul exercitiilor fizice (cand facem sport, pauzele scurte in care respiram profund ne ajuta sa crestem rezistenta organismului).

Recomandarea medicilor

Medicii ne recomanda sa respiram profund de 10 ori dimineata, de 10 ori seara si de cate ori avem nevoie in timpul agitatiei de peste zi. Daca respiram adanc de cateva ori, vom aduce mai mult oxigen in plamani, reducem pulsul si ne calmam mai repede.



respiram superficial respiratie creste pulsul respiratia corecta
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0866 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019352 (s)