News Flash:

Elena Basescu acuza TVR ca renunta la transmiterea meciurilor nationalei, dar banii ajung la cantaretii PSD

18 Noiembrie 2013
402 Vizualizari | 0 Comentarii

Europarlamentarul PDL Elena Băsescu acuză TVR că a renunţat, în numele austerităţii, la transmiterea meciurilor de fotbal ale echipei naţionale, dar are fonduri suficiente pentru "cantăreţii PSD", ea menţionand că deputatul Mihai Sturzu va fi plătit cu 140.000 de euro pentru a realiza o emisiune.


"Toată lumea ştie că TVR se află într-un impas financiar îngrozitor sub înalt patronajul lui Claudiu Săftoiu. Se fac disponibilizări şi se renunţă la emisiuni consacrate care aduceau un minimum de rating: totul în sprijinul ideii de a «repune pe picioare» televiziunea publică. In numele austerităţii televizuale, s-a renunţat chiar şi la transmiterea meciurilor de fotbal ale echipei naţionale", notează, pe blog, ElElena Băsescu


Aceasta reaminteşte că şi "distinsul premier" a declarat, joi seară, că i se pare "inadmisibil" ca TVR să nu transmită meciul (Romania-Grecia, de vineri - n.r.), el adăugand: "O să ne uităm la RomaniaTv".


Europarlamentarul PDL susţine că, în timp ce pentru programele importante nu se găsesc bani, sunt "fonduri suficiente pentru cantăreţii PSD". Astfel, Mihai Sturzu, "un artist de renume mondial ajuns în fruntea Tineretului Social Democrat la recomandarea aceluiaşi Victor Ponta, va avea o emisiune la postul public pentru care va fi remunerat cu 140.000 de euro. Aţi citit bine: un deputat PSD primeşte bani de la TVR ca să facă o emisiune de televiziune! Şi banii nu sunt deloc puţini: vreo 10.000 de euro pe emisiune. Ceea ce-l transformă, brusc, într-unul dintre cei mai bine plătiţi prezentatori din Romania", mai notează Elena Băsescu.


In opinia fiicei preşedintelui, acest lucru se întamplă "pentru că în fruntea televiziunii publice avem un meloman cu prenume predestinat: Elvis".


Potrivit Elenei Băsescu, emisiunea realizată de Mihai Sturzu reprezintă "dovada cea mai concludentă a clientelismului politic promovat de o Putere a cărei singură deviză este jaful banului public", iar cantăreţul este "plătit în avans pentru prestaţiile pe care ar urma să le aibă în campaniile electorale de anul viitor".


Totodată, europarlamentarul atrage atenţia că există o incompatibilitate "gravă" între calitatea de prezentator tv şi cea de parlamentar şi consideră că banii primiţi "ilegal" de Sturzu de la TVR reprezintă "un subiect demn de o comisie de anchetă parlamentară".


TVR 2 difuzează, începand cu 31 octombrie, emisiunea "In Ţara Minunilor", prezentată de foştii membri ai trupei HI-Q, Dana Nălbaru şi Florin Grozea, "alături de prietenul lor Mihai Sturzu", potrivit site-ului TVR.


Conducerea executivă a TVR a propus spre avizare Consiliului de Administraţie achiziţionarea drepturilor de difuzare a meciului Grecia-Romania, care a avut loc vineri, pentru o sumă eşalonată de 270.000 de euro, dar CA a solicitat reducerea preţului, fapt pentru care televiziunea publică nu a putut difuza această partidă, care a fost transmisă de către Romania TV.


Ada Meseşan, membru în Consiliul de Administraţie (CA) al Societăţii Romane de Televiziune (SRTv), a transmis, vineri, agenţiei MEDIAFAX, un punct de vedere în care l-a acuzat pe Claudiu Săftoiu, preşedintele-director general (PDG) al Televiziunii Romane, că vrea să cumpere cu 270.000 euro drepturile de difuzare a meciului de fotbal Grecia-Romania, fără să respecte procedurile legale din TVR.


Meseşan a precizat că le-a transmis, vineri, celorlalţi membri ai Consiliului de Administraţie al SRTv că "respinge categoric solicitarea in extremis a conducerii executive a TVR de a accepta achiziţionarea meciului de fotbal Grecia-Romania".


"Conducerea executivă a TVR a încălcat procerile legale prin care era obligată să prezinte CA negocierile purtate pentru achiziţionarea meciului, părţile implicate şi sumele aferente negocierilor. TVR nu este interesată să-şi îndeplinească funcţia publică de a oferi telespectatorilor un meci de miză, ci este interesată să toace o sumă uriaşă, respectiv 270.000 de euro, pentru satisfacerea intereselor personale sau de grup, încălcand procedurile legale. Faptul că executivul TVR le cere membrilor CA să voteze prin email, foarte rapid, scoaterea unei sume considerabile din bugetul instituţiei fără să prezinte acte justificative pentru acest demers demonstrează că legile după care funcţionează şi la care trebuie să se raporteze TVR sunt complet şi repetat ignorate/ încălcate de conducerea executivă a instituţiei", a declarat Ada Meseşan.


Aceasta a spus că aşteaptă un răspuns de la conducerea executivă a TVR, care să explice "de ce a cedat trustului Intact - Antena 1 difuzarea meciului retur Romania - Grecia care, probabil, are un preţ mai redus, dar cu siguranţă prezintă un interes mai mare şi, implicit, un rating mai mare". "Din această cedare înţeleg că executivul TVR este interesat să satisfacă interesele comerciale ale Antena 1 şi nu cum ipocrit se pronunţă, să satisfacă interesele telespectatorilor", a mai spus Ada Meseşan.


Pe de altă parte, contactat vineri de MEDIAFAX, Claudiu Săftoiu, preşedintele-director general al TVR, a spus că membrii CA au solicitat reducerea preţului de 270.000 de euro, fapt pentru care TVR nu s-a mai calificat în competiţia pentru achiziţia drepturilor de difuzare a meciului Grecia - Romania, manşa tur a barajului de calificare pentru Campionatul Mondial de Fotbal 2014.


"Această hotărare de Comitet Director a fost trimis spre avizare Consiliului de Administraţie. Acesta s-a manifest pentru, dar cu condiţia de a reduce preţul, ori în încercarea respectării acestei condiţii SRTv nu s-a mai calificat în competiţia pentru a obţine drepturile de difuzare a meciului dintre Romania şi Grecia de la Atena. Am insistat împreună cu Comitetul Director într-o formulă prudentă de a obţine avizul Consiliului de Administraţie, în condiţiile în care am obţinut o eşalonare a costurilor, dar lucrul acesta a fost de natură să inducă o nesiguranţă în votul Consiliul de Administraţie. Consider că decizia finală este o decizie onestă a Consiliului de Administraţie, o salut, şi în acelaşi timp îmi exprim regretul că televiziunea publică nu poate să transmită meciul tur al posibilei calificări a echipei Romaniei la Campionatul Mondial", a spus Claudiu Săftoiu.


Totodată, acesta a precizat că pentru televiziunea publică difuzarea unui meci al naţionalei de fotbal a Romaniei este foarte important. "In primul rand pentru că avem o datorie faţă de telespectatorii noştri, faţă de cei care plătesc taxa TV, dar şi pentru ca misiunea publică a televiziunii naţionale să fie îndeplinită", a spus Săftoiu.


El a precizat că TVR nu poate obţine drepturile de difuzare a meciurilor de acasă ale naţionalei de fotbal a Romaniei, pentru că există un contract între Federaţia Romană de Fotbal (FRF) şi Antena 1, prin care toate meciurile de acasă sunt deja angajate în urma unui contract stabilit între cele două entităţi. "Mai mult decat atat, există o prelungire la contract pentru meciurile din play-off, aşa cum se întamplă în cazul de faţă. Aşa că meciul retur al play-off-ului pe calificările la mondiale este deja dat prin contract Antenei 1, potrivit înţelegerii dintre FRF şi Antena 1", a spus Săftoiu.


Mediafax


europarlamentarul pdl
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0870 (s) | 35 queries | Mysql time :0.013792 (s)