News Flash:

De ce se plaseaza fructele si legumele la intrare in magazin

24 Septembrie 2019
170 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7582 RON (0.0000)
USD: 4.3186 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Segmentul de fructe și  legume poate genera venituri interesante pentru supermarketuri, contribuind la sănătatea generală a clienților săi. Dar vânzarea de fructe și legume este un proces care necesită o manipulare adecvată, precum și o strategie adecvată de expunere. În acest articol vă vom dezvălui de ce fructele și legumele se plasează la intrare în magazin.

Vânzarea de fructe și legume devine o piață interesantă pentru supermarketuri, iar dacă știți să o  gestionați, este capabilă să genereze clienți fideli și marje de profit excelente. Conform cifrelor furnizate de experții din acest sector, un sortiment bun de fructe și legume poate crește vânzările unei unități cu până la 10% pe lună. Nimic neglijabil pentru o serie de produse care contribuie și la îmbunătățirea stării de sănătate a oamenilor.

V-ați gândit vreodată de ce fructele sunt plasate aproape de intrarea în fiecare magazin alimentar? Are vreun sens o astfel de plasare? La prima vedere pare să nu aibă. Fructele și legumele sunt cele mai fragile produse care se vând în magazin, așa că de ce ar trebui plasate la intrare în magazin? Nu ar avea mai mult sens dacă ar fi plasate la ieșire?

Potrivit experților, răspunsul la această ultimă întrebare este un NU categoric, deoarece se pare că produsele proaspete expuse în mod vizibil la intrarea din magazin, cresc vânzările cu 15%.

Experiența tuturor în magazin este diferită. Care este primul lucru pe care îl vedeți când intrați în supermarket? Sunt fructele și legumele? Acest lucru crește posibilitatea de a le achiziționa? Cercetătorii spun că da. Se pare că poziționarea strategică a anumitor alimente crește probabilitatea oamenilor de a le cumpăra. Aceasta este cunoscută sub denumirea de „choice architecture” și reprezintă proiectarea diferitelor moduri în care alegerile pot fi prezentate consumatorilor și impactul acestei prezentări asupra luării deciziilor consumatorilor.

Un experiment de cinci ani într-un oraș universitar englez a dovedit acest lucru. Între ianuarie 2012 și iulie 2017, cercetătorii de la Universitatea din Warwick au observat și apoi au tot schimbat locul de plasare a fructelor și legumelor în singurul magazin alimentar din campus. Primele 90 de săptămâni au fost perioada de bază, urmate de două experimente de 40 de săptămâni fiecare.

În prima intervenție, fructele și legumele au fost plasate în fața magazinului, aproape de intrare. Vânzările ulterioare au crescut cu 15%. În a doua intervenție, fructele și legumele au fost ținute în față, dar așezate în frigidere cu sticlă. Erau încă accesibile, dar  mai puțin decât în experimentul anterior. Această plasare a crescut vânzările cu doar 5% față de valoarea de referință.

Conceptul de „choice architecture”este un concept valoros de înțeles atunci când are în vedere îmbunătățirea conținutului nutrițional al dietelor, în special cele ale adulților tineri, care nu sunt  sănătoase. Autorii studiului susțin că folosirea acestui concept pentru a orienta studenții în direcția corectă  a fost deosebit de eficientă, deoarece nu a acționat limitând alegerea.

Acest concept a respectat autonomia tinerilor adulți și drepturile și capacitatea lor de a lua propriile decizii în ceea ce privește comportamentele legate de sănătate. Există, de asemenea, unele dovezi provenite din cercetări calitative, că studenții nu reușesc să aibă comportamente sănătoase deoarece cred că nu au probleme de sănătate  sau consideră că sănătatea lor este invincibilă.

Experimentul Universității din Warwick a fost atât de reușit, încât directorii programelor alimentare au afirmat că vor menține produsele proaspete la intrarea și în centrul magazinelor alimentare din campusul lor.

Aceste descoperiri sunt aplicabile vieții personale, supermarketurile le pot pune oricând în aplicare.

Însă, acesta nu este singurul motiv pentru ca supermarketurile plasează fructele și legumele la intrare în magazin.

Florile, fructele și legumele sunt aproape întotdeauna situate lângă intrarea în magazin.  Aceste produse dau creierului nostru impresia că intrăm într-un loc natural și proaspăt - o oază plăcută, diferită de spațiul nostru cotidian.

Produsele așezate în lăzi sau puse în coșuri trimit creierului un mesaj subconștient: Aceste fructe și legume au fost aduse direct de pe câmp, spre deosebire de cele expediate prin intermediul containerelor industriale.

În plus, un alt motiv al plasării strategice a acestor produse este faptul că, dacă le cumpărăm primele, posibilitatea de a alege ulterior mâncare nesănătoasă este mai mare. Cumpărarea de fructe și legume ne va da o senzație de bine, astfel că ne vom putea satisface puțin poftele de chipsuri sau prăjituri cu cremă, de exemplu.

Totodată, nu trebuie uitat faptul că, așa cum spuneam la începutul articolului, vânzarea de fructe și legume necesită o strategie adecvată de expunere. Asta înseamnă că la intrarea în magazin lăzile și coșurile cu produse trebuie așezate pe rafturi de legume-fructe corespunzătoare.

Acestea pot fi oferite retailerilor de către echipa Rafturi Metalice de la A la Z, care dispune de o gamă variată de rafturi metalice pentru magazin, de înaltă calitate și la cele mai bune prețuri de pe piață. 

 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1069 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016637 (s)