News Flash:

De ce le este interzis femeilor sa intre in Sfantul Altar?

19 Octombrie 2017
1119 Vizualizari | 0 Comentarii
femei in biserica
Interdictia nu e ca numai femeia sa nu intre in Sfantul Altar. Interdictia este ca nimeni in afara de preot sa nu intre in Sfantul Altar. Si nu e interdictie, este un sfat. De multe ori in viata ca preot slujitor ti se intampla sa vezi ridicandu-se, arcuindu-se masa de la Sfantul Altar si cupola Bisericii sfarmandu-se si cantand ingerii cu tine. Cine are putere sa le vada pe acestea si se poate invesmanta in vederea aceasta, intra in Altar si fara sa fi intrat in Altar. E asa o chestie de discretie pana la urma. Hristos Se dezbraca acolo pe masa, Se lasa rastignit, Se lasa injunghiat, ba chiar e mort si ingropat in potir, pentru ca tot din potir sa invie mai apoi catre gurile fiecaruia dintre noi. Stiti ca la Medjugorie, la fratii nostri de peste Dunare un pic, este ideea ca sunt viziunile Maicii Domnului acolo. Intr’o carte, pe care ei au editat-o, au spus urmatoarea propozitie care este valabila si apropo de intrarea in altar: „A te impartasi cu Hristos este mai de pret decat a avea vedenii cu Hristos”. Cautati sa va impartasiti cu Hristos si veti fi pururea in altar pentru ca voi insiva va veti face altar.

Nu exista un canon in sine care zice ca de azi incolo, pe usa dreapta nu intra femeile, ci numai cutare si cutare… Nu! Este un sfat si sa stiti ca de obicei sfaturile pot fi incalcate. De exemplu, sunt maicile care sunt paraclisiere prin manastiri si intra in altar, sunt femeile care ajuta la spalatul pe jos, care pot intra in altar daca au dezlegarea preotului si apoi sunt copilutele astea, care, ca sa le inveti religie, din cand in cand mai trebuie sa le bagi si in altar sa traga cu coada ochiului, fie vorba intre noi. Eu tot imi pun problema, cum Dumnezeu sa le invat pe fetele astea de la noi de la facultate, pe tinerele domnisoare, sa le invat sa predea religie, sa le povesteasca copiilor despre frumusetea Liturghiei, frumusetea altarului, iar ele sa nu vada nimic din toate astea. Si atunci, scoti odata masa din altar afara, sa vada o Liturghie „in transmisiune directa” si dupa aceea reusesti sa le faci macar un pas sa intre dincolo de catapeteasma ca sa vada ca nu le cade nimic in cap.

Noi zicem Sfantul Altar din respect de Sfantul Care e pe altar, dar el ramane un altar sfintit, un obiect este un obiect, oricum ai intoarce-o, un spatiu este un spatiu, Sfant e numai Dumnezeu. In momentul cand pricepi lucrurile astea, te apropii, sigur, cu reverenta, cu dragoste, cu evlavia de care ai nevoie, cu evlavia cu care se apropia de fruntile dumneavoastra Preasfintitul Irineu. M’a uimit, are evlavie la fruntile oamenilor. Asa trebuie sa intri spre altar si sa gusti din taina altarului. Pentru un om credincios icoanele acelea de pe catapeteasma sunt mai mult porti de intrare, ferestre spre altar, decat opreliste sa vada altarul.

Cine crede in Hristos si crede in prezenta Lui in icoane, deja se impartaseste de Prezenta Care e pe masa, intr’un fel sau altul, si deja a trecut dincolo de catapeteasma. Ca sa nu mai spun ca cine traieste asta a trecut si dincolo de scaunul din spatele Sfintei Mese, este un pic deasupra liniei orizontului si a trecut de catapeteasma cerului care e mult mai sfintita si mai sfanta decat aceasta pamanteasca.

Parintele Constantin Necula
Iisus Hristos arhiereul cel vesnic. Duhovnici vorbind tinerilor, Editura Renasterea


preluat de pe ganduridinierusalim

sfantul altar cupola bisericii medjugorie hristos canon religie
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1133 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005802 (s)