News Flash:

Dacia Duster, la startul Raliului Dakar 2014

2 Ianuarie 2014
1344 Vizualizari | 0 Comentarii
Spre deosebire de anii trecuți, când startul tehnic în Raliul-raid Dakar, cea mai dură competiție motorizată din lume, se dădea chiar în prima zi a anului, în 2014 noua ediție sud-americană se va desfășura între 5 și 18 ianuarie, cu străbaterea a 3 țări, Argentina, Chile și, pentru prima oară, Bolivia, printre cele 155 automobile aflate la start aflându-se și 2 Dacia Duster, preparate și înscrise de marca-mamă, Renault, și cu echipaje argentiniene: Emiliano Spataro-Benjamin Lozada (nr. de concurs 327) și Jose Garcia-Mauricio Malano (nr. 340). În afara celor 155 de automobile vor concura și 196 motociclete, 48 de ATV-uri și 76 de autocamioane, venite din portul francez Le Havre la Rosario, în Maripasa Terminal. Cele 485 de vehicule vor avea de străbătut, o nouă premieră, trasee diferite în proporție de 40 la sută (automobile/autocamioane, respectiv moto/ATV), doar punctele de start și sosire fiind întotdeauna comune: 5 ianuarie: Rosario-San Luis; 6 ianuarie: San Luis-San Rafael; 7 ianuarie: San Rafael-San Juan; 8 ianuarie: San Juan-Chilecito; 9 ianuarie: Chilecito-Tucuman; 10 ianuarie: Tucuman-Salta; 11 ianuarie: zi de odihnă; 12 ianuarie: Salta-Salta/Uyuni; 13 ianuarie: Salta/Uyuni-Calama; 14 ianuarie: Calama-Iquique; 15 ianuarie: Iquique-Antofagasta; 16 ianuarie: Antofagasta-El Salvador; 17 ianuarie: El Salvador-La Serena; 18 ianuarie: La Serena-Valparaiso.

Cele mai dificile două tronsoane, cel puțin în ce privește lungimea, 2.702 km în total, sunt cele dintre San Rafael și Chilenco, de 1.228 km, precum cea între Salta și Calama (1.474 km). Oricum, conceptual, organizatorii au modificat structura etapelor, cu speciale mai lungi și parcursuri de legătură mai scurte.

După cum se poate observa, au fost alese alte localități decât capitalele, explicația pentru ca Marele start să fie dat din Rosario fiind aceea că aici a fost conceput drapelul alb-bleu, făcut celebru de echipele de fotbal și baschet, campioane mondiale și olimpice. Steagul a fost creat în 1812, în plin război de independență, la Rosario, de generalul Manuel Belgrano, culorile fiind cele ale cocardelor pe care le foloseau revoluționarii pe care îi conducea. Rosario, așezat pe malul drept al Rio Parana, se află, de asemenea, la distanță aproximativ egală de cele două orașe argentiniene care îl depășesc ca număr de locuitori, Buenos Aires și Cordoba. În plus, argument foarte serios, aici s-a născut, cu 26 de ani în urmă, Lionel Andres Messi. Dar și un anume Ernesto "Che" Guevara...

Sosirea finală va fi, așadar, tot într-un port, în Chile, Valparaiso, patria poetului, Laureat al Premiului Nobel, Pablo Neruda. Oraș situat la jumătatea distanței dintre Capul Horn și Canalul Panama, fondat în secolul al XVI-lea, Valparaiso este singurul port în care pot acosta marile vapoare pe acest sub-continent pe malul Pacificului.

Aceste facilități portuare unice și accesul lesnicios spre Canalul Panama este extrem de important, întrucât Raliul-raid Dakar reprezintă cea mai mare întreprindere umană desfășurată în doar câteva zile. Practic, zilnic, oamenii care răspund de logistica acestei competiții trebuie să "construiască" și să "demoleze" o tabără tehnică echivalentă cu un oraș de 30.000 de locuitori, precum și un bivuac separat pentru piloți.

Pentru a da o idee de dificultatea unei asemenea organizări, iată, doar logistica pentru televiziune are la dispoziție 3 elicoptere și 5 caruri TV pe camioane, 13 cameramani poziționați de-a lungul traseului fiecărei etape, un sistem cu 11 camere la bordul mașinilor, motocicletelor, autocamioanelor, ATV-urilor aflate în cursă, 2 camere super slow-motions (1.000 imagini pe secundă), 7 antene de satelit, 21 de mari încăperi demontabile pentru editare, cu un total de 45 de tone de echipament, 250 de oameni realizând 120 de ore de program, cu 7,5 ore pe zi, incluzând 1 oră și jumătate de transmisii live. AGERPRES 


serena-valparaiso
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1212 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006877 (s)