News Flash:

Cum se va circula in viitor in centrul Timisoarei. Acesta este planul primarului Robu

5 Octombrie 2015
2366 Vizualizari | 0 Comentarii
circulatie timis
Firma contractata de Primaria Timisoara sa realizeze studiul de fezabilizate si proiectul pentru viitorul pasaj rutier din Piata Victoriei si reorganizarea circulatiei in centru a predat in sfarsit documentatiile, anunta oficialii municpalitatii, la mai bine de un an si jumatate de la atribuirea contractului. In jurul centrului se va circula in sens unic, in sens invers fata de cum se circula acum prin fata primariei, pe strada Sf. Ioan vor avea acces doar pietonii si mijloacele de transport in comun, iar prin pasajul subteran doar masinile mici.
Contractul privind intocmirea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, cu detaliile de executie pentru reorganizarea traficului pe Inelul I de circulatie al Timisoarei si reproiectarea infrastructurii rutiere si de transport public, investitie care cuprinde si amenajarea pasajului rutier subteran din Piata Victoriei, a fost atribuit unei firme din Bucuresti, Exe Company.Ro SRL. Asta se intampla prin februarie 2014, in aceste zile oficialii primariei au anuntat ca au primit in sfarsit documentatiile, scrie tion.ro.
„Am primit saptamana aceasta documentatia referitoare la Inelul 1 in noul concept. Prin acest proiect vom face ca in jurul centrului istoric sa se circule intr-un singur sens, pe minimum trei benzi de circulatie, pe alocuri chiar pe patru. O banda va fi dedicata pentru transportul in comun, strada Sfantul Ioan va deveni o strada pe care vor circula numai troleibuzele, transportul in comun, general vorbind, altfel va fi pietonala si ea, si de acolo incepand, de la Sfantul Ioan si pana la Bastion, totul va fi pietonal. Vreau sa extindem zona pietonala a Timisoarei, si asta e o idee mai veche a mea din campania electorala, pana in spatele Parcului Catedralei”, a anuntat primarul Nicolae Robu.
Edilul a explicat apoi ca masinile ar urma sa aiba totusi acces in zona Hotelului Timisoara, avand in vedere planul oamenilor de afaceri Emil si Marius Cristescu de a extinde hotelul, care cuprinde si realizarea unei parcari subterane pe doua niveluri spre strada Victor Vlad Delamarina, plus o noua cladire cu spatii comerciale, cafenele etc.
Se doreste reintregirea Inelului I de circulatie prin realizarea unui pasaj subteran prin Piata Victoriei si organizarea circulatiei in sens unic pe traseul: Piata Marasti – Str. Gheorghe Dima – Str. Sf. Ioan/ Paris – pasajul subteran Piata Victoriei – Bd. I.C. Bratianu – Str. Hector – Piata I.C. Bratianu (Punctele Cardinale) – Str. Oituz – Piata Marasti. Este prevazuta si amenajarea unei piste cu dublu sens pentru biciclisti.
Pe sectorul Str. Sf. Ioan – Piata Victoriei – Bd. I.C. Bratianu traseul va fi condus in subteran, ar urma sa avem un pasaj rutier inferior pe unde sa circule numai autoturismele.
„Acesta va fi Inelul 1 si el va avea o trecere prin fata Operei, prin subteran, pentru masinile mici, prin transformarea pasajului pietonal actual in pasaj auto, si o parcare subterana cu 700 de locuri, pe langa strada I.C. Bratianu. Masinile mai mari, dar si cele mici care vor avea aceasta optiune, vor merge prin fata Catedralei, pe Republicii – Spitalul de Copii, prin fata catedralei si prin fata primariei, pana la MIU. Vom avea un by-pass acolo in subteran (…), vom avea conectivitate totala, de oriunde se va putea ajunge oriunde in oras cu mijloacele de transport in comun”, a mai afirmat Robu.
Proiectul prevede totodata extinderea anumitor linii de troleibuz si se ia in calcul acordarea unor gratuitati la transportul public strict pe zona centrala.
„Eu vreau sa experimentam ca transportul in comun sa fie gratuit, ca sa incurajam oamenii sa vina platind, de exemplu, din Calea Sagului, sa ia un mijloc de conectare pe Inel (n.r. – se refera la Inelul 1 de circulatie), daca vor sa mearga pe Calea Lipovei, pana acolo, de exemplu, si sigur cand intra pe Calea Lipovei platesc, ca nu putem avea gratuit”, a propus primarul.
Robu afirma ca lucrarile la acest proiect ar urma sa inceapa in 2016, cand ar trebui sa fie in executie si largirea pasajelor CF Jiul si Popa Sapca.
Nu au fost prezentate inca termenul de executie si valoarea estimata a unei asemenea investitii.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1122 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006189 (s)