Cum distrugi bacteriile si reduci riscul toxiinfectiilor alimentare in proportie de 99%

20 Octombrie 2016
bact
Carnea de pui este pe placul multora, dar stii ca este plina de bacterii? De exemplu, Campylobacter jujuni, cauza principala a bolilor ce produc diaree, contamineaza cu pana la 100% toata carnea de pui care se vinde in magazine. Potrivit unui studiu recent, o simpla stergere a blatului de lucru cu servetele antibacteriene,dupa prepararea carnii de pui, reduce riscul toxiinfectiilor alimentare cu bacteria campylobacter cu pana la 99%.

"Sunt suficiente foarte putine microorganisme pentru a cauza o infectie, este foarte virulenta", sustine dr. Gerardo Lopez, autorul principal al cercetarii si director al R&D la Universitatea din Arizona Mel si al Colegiului de sanatate publica Enid Zuckerman, adaugand ca "majoritatea acestor infectii bacteriene apar din cauza contaminarii in propriile case, prin folosirea unui cutit sau a unui tocator care nu a fost curatat corespunzator".

Cercetatorii au descoperit ca nu stergerea cu servetele bacteriene in sine previne infectarea, ci faptul ca solutia antibacteriana ramasa in urma acesteia pe blatul de lucru si pe cutite, continua sa dezinfecteze si in urmatoarele minute.

O bucatarie curata este o bucatarie sigura
Cei mai multi bucatari sunt constienti de riscurile de contaminare cu carnea de pui nepreparata corespunzator. Aceasta poate cauza voma, diaree, infectii foarte periculoase pentru copiii foarte mici, adultii foarte in varsta sau persoanele cu sistemul imunitar foarte precar, cum ar fi bolnavii de cancer ce urmeaza chimioterapie.

Pentru a preveni aceste riscuri, este nevoie sa preparam carnea de pui corespunzator. Gatitul carnii pana cand lichidele din aceasta devin transparente va garanteaza distrugerea bacteriilor, insa exista o alta problema.

Bacteriile ramase pe instrumentele de lucru, cum ar fi cutitele sau de pe blatul de lucru si chiuveta sau masina de gatit, pot infecta in continuare daca nu sunt curatate corespunzator.

Din acest motiv, expertii va sfatuiesc sa nu spalati niciodata carnea sub jetul de apa de la robinet, pentru ca astfel imprastiati bacteriile peste tot prin bucatarie si intotdeauna sa curatati bucataria si sa va spalati pe maini dupa ce ati bagat carnea la cuptor.

Oamenii de stiinta au testat efectul servetelelor antibacteriene pe mai multe suprafete. Pentru o protectie cat mai mare, folositi-le pentru a dezinfecta toate suprafetele de preparare, inclusiv chiuveta, robinetele de apa. Foarte important, si mainile tale, de asemenea, trebuie spalate si dezinfectate.

campylobacter jujuni diaree servetele antibacteriene