News Flash:

Cu ce sa inlocuiesti mezelurile cand esti la dieta

18 Septembrie 2015
422 Vizualizari | 0 Comentarii
mezel

Astazi ni s-a facut o pofta incredibila de sunculita de casa proaspat feliata si de kaizer, asa ca am dat fuga pana la magazin si ne-am cumparat cate putin din fiecare.




Ne-am intors acasa, am pregatit doua felii de paine si ne-am facut un sandvis cu mezelurile cumparate.




Totusi, cand sa gustam din el, ne-a venit in minte o intrebare: merita sa consumam mezeluri doar pentru ca sunt gustoase?




Raspunsul este categoric: NU. Nu este indicat sa mananci mezeluri, niciun nutritionist nu le recomanda deoarece aceste produse sunt unele dintre cele mai procesate. Prin procesare, alimentele isi pierd calitatile nutritionale si ajungi sa consumi doar calorii, grasimi, multe E-uri, coloranti, sare, gelifianti si aditivi.




Mezelurile de pe piata arata bine, miros frumos, au un gust delicios, rezista mult timp, in schimb nu ne hranesc. Adica manacam fara sa ne hranim. Consumate regulat, pe parcursul mai multor ani, mezelurile pot duce la aparitia unor boli foarte grave, cum ar fi cancerul.




Dupa toata aceasta descriere a mezelurilor, probabil te intrebi ce mai poti manca astfel incat sa nu te ingrasi cand tii dieta. Ei bine, alternative sanatoase sunt destule. Tot ce-ti ramane de facut este sa tii piept tentatiei de a consuma produse intens procesate.




1. Piept de pui la gratar




Pieptul de pui este o alternativa sanatoasa la mezeluri. Pregateste-l pe gratar cu sare si piper si feliaza-l in felii subtiri. Nu doar ca are un gust foarte bun, dar mai contine si proteine care contribuie la refacerea muschilor.




2. Humus




Atunci cand cauti inlocuitori sanatosi pentru alimente nesanatoase, nu trebuie neaparat sa te orientezi catre produse din aceeasi familie, cum ar fi mezeluri - carne de pui. Humusul, desi nu are pic de carne in el, este o alternativa excelenta la mezeluri. Se prepara din naut si are o multime de substante nutritive: proteine, fibre, vitamine din complexul B, vitamina E, magneziu, calciu, potasiu si zinc.




Deoarece are putine calorii si normalizeaza tranzitul intestinal, nautul este indicat in curele de slabire.




3. Tonul si alte soiuri de peste




Tonul este un aliment foarte sanatos si poate fi consumat cu incredere in timpul dietei. In general, nutritionistii recomanda tonul proaspat, insa acesta este mai scump si uneori mai greu de procurat. In acest caz, bazeaza-te pe conserve. Un sandvis cu ton este o sursa excelenta de acizi grasi esentiali omega 3, care scad colesterolul. Prin urmare, in loc sa mananci un produs din sorici, slanina si urme de oase, mai bine mananci ton cu legume.




Nutritionistii recomanda sa consumi peste in fiecare saptamana. Prepara-l la gratar sau la cuptor si consuma-l cu o salata mare.




4. Muschi de vita la cuptor




Muschiul de vita poate fi un inlocuitor foarte bun pentru clasicele mezeluri. Cumpara muschi de vita proaspat si prepara-l la cuptor intreg. Dupa ce-l gatesti, taie-l in felii subtiri. Poti pune feliile in sandvisuri in loc de salam, le poti pune intr-o salata pentru pranzul de la serviciu sau le poti oferi ca aperitiv invitatilor care vin la o petrecere.




Intotdeauna poti gasi o alternativa sanatoasa la mezeluri. Tu cu ce inlocuiesti aceste alimente procesate intens si pline de substante nesanatoase?

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0859 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013286 (s)