News Flash:

Wizz Air, Tarom si Ryanair, companiile cu cele mai mici intarzieri din Romania

19 Iunie 2018
971 Vizualizari | 0 Comentarii
tarom1

Wizz Air, Tarom si Ryanair sunt companiile cu cele mai mici intarzieri din Romania, arata clasamentul anual al celor mai bune companii si aeroporturi la nivel global, realizat de AirHelp si publicat marti, iar Aeroportul Otopeni este singurul aeroport romanesc din top, aflat pe pozitia 116 din 141.
AirHelp, companie specializata in obtinerea compensatiilor pentru zboruri intarziate, anulate sau suprarezervate, a publicat clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene si aeroporturi la nivel global (AirHelp Score). Documentul arata ca Wizz Air, Tarom si Ryanair sunt cele mai bune companii aeriene din Romania, iar Aeroportul Otopeni este singurul in topul mondial.

„Prin AirHelp Score, cea mai completa si precisa evaluare de pe piata, au fost analizate 72 de companii aeriene si 141 de aeroporturi, din intreaga lume, dupa trei criterii importante: punctualitatea (sosiri si plecari la timp), calitatea serviciilor companiei la bordul aeronavei si pe aeroport si procesarea cererilor de compensatie pentru zboruri intarziate, respectiv experienta pasagerilor pe aeroport”, spun reprezentantii AirHelp.

Studiul arata ca in perioada analizata, in medie, 17,22% dintre cursele Wizz Air au avut intarzieri (0,58% dintre curse au avut intarzieri mai mari de trei ore), in cazul Ryanair procentajul fiind, in medie, de 18,01% (0,77% mai mult de trei ore), iar in ceea ce priveste compania romaneasca Tarom, in medie, 29,33% dintre curse au fost intarziate (0,92% mai mult de trei ore). Rutele Tarom cu cele mai multe probleme au fost Londra-Bucuresti, Alicante-Bucuresti, Iasi-Madrid si Nisa-Bucuresti.
„Wizz Air, a inregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se claseaza pe locul 13, inaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21)”, arata un comunicat al AirHelp.

Clasamentul AirHelp mai arata ca Tarom a inregistrat un scor de 7,31, aflandu-se pe locul 49 din 72 in clasamentul mondial, dar inaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal.

Clasamentul pe Romania este completat de Ryanair, care la nivel mondial se afla la coada listei, numarandu-se printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alaturi de Iberia si Easyjet.

„In urma evaluarii celor 72 de companii aeriene din intreaga lume, Qatar Airways se claseaza pe primul loc, fiind urmata de Lufthansa si Etihad Airways. Clasamentul este completat, in ordinea crescatoare a intarzierilor, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta si Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta si Virgin Atlantic) sunt companii europene”, potrivit studiului.

AirHelp precizeaza ca la polul opus, pe ultimele cinci locuri, se afla Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines si WOW Air (Islanda).

In privinta topului celor mai bune aeroporturi din lume, Henri Coanda se afla pe locul 116 din 141.

„Totodata, AirHelp a evaluat numeroase aeroporturi de pe toate continentente, luand in calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor si experienta pasagerilor in terminale, iar cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul International Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul International Atena (scor 8,69) si Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63), iar Aeroportul International Henri Coanda din Bucuresti este singurul aeroport romanesc prezent in clasamentul mondial AirHelp, situat pe locul 116 din 141”, spun initiatorii studiului.

Reprezentantii AirlHelp precizeaza ca perioada luata in calcul pentru analiza a fost 22 decembrie 2017 - 20 martie 2018, iar in cazul clasamentului pentru companiile aeriene, AirHelp a tinut cont de intarzierile si anularile curselor aeriene, dar si de recenziile pasagerilor.

„Punctualitatea zborurilor a insemnat 33,33% din totalul scorului (numarul de zboruri care au ajuns la timp din totalul de zboruri efectuate), la fel si calitatea serviciilor oferite, respectiv procesarea cererilor de despagubire (cat de cooperanta este o companie aeriana, cat de rapid proceseaza o cerere si cat de rapid este despagubit pasagerul)”, arata comunicatul AirlHelp.

In cazul aeroporturilor, punctualitatea zborurilor si calitatea serviciilor oferite a insemnat fiecare cate 45% din scorul total, in timp ce recenziile din social media ale pasagerilor, doar 10%.

AirHelp ajuta pasagerii sa obtina compensatii de pana la 600 de euro, in cazul in care zborul a fost anulat sau a avut o intarziere de cel putin trei ore din motive care tin de compania aeriana, inclusiv greve spontane ale echipajului, suma exacta fiind calculata in functie de distanta zborului. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despagubire, pana la trei ani dupa data la care zborul lor a fost afectat.


aeroportul otopeni
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1182 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006629 (s)