News Flash:

Vom avea autostrazi noi in Banat in acest an? Ce sectoare ar putea fi finalizate in urmatoarele luni

6 Ianuarie 2015
1313 Vizualizari | 0 Comentarii
Anul 2014 nu a fost deloc generos cu soferii romani in ceea ce priveste deschiderea de noi tronsoane de autostrada. Numarul de noi kilometri deschisi circulatiei este extrem de mic: doar 44 de kilometri, doua tronsoane, niciunul finalizat, dar deschise circulatiei. Din pacate, nici anul 2015 nu va fi unul cu mult mai bun, dar va aduce cateva noi tronsoane, surprinzator, toate in zona de vest.
Sefii de la Bucuresti au fortat in 2014 nota pentru a se putea lauda macar cu cativa kilometri de drum din autostrada A1, deschisi circulatiei. Vorbim de fapt de doar doua loturi: lotul 1 din Nadlac - Arad, respectiv de lotul 3 al autostrazii Orastie – Sibiu.
Cel mai util s-a dovedit a fi cel dintre Cunta si Saliste, din autostrada Orastie – Sibiu. Acesta ofera legatura continua dintre Deva si Sibiu, adica 126 de kilometri de autostrada. Lotul deschis are o serie de restrictii, acolo exista probleme cu deplasarile de teren care ar putea afecta soseaua. Inceperea lucrarilor a avut loc in mai 2011.
Un al doilea lot, deschis chiar in decembrie, este cel dintre Nadlac si Pecica, primul din Nadlac – Arad. Teoretic, acesta porneste de niciunde si se termina niciunde. De fapt, ofera o alternativa la drumul national, pe o portiune de 22 de kilometri, plus inca cinci din lotul doi, realizati pentru a oferi macar o legatura cu drumul national actual. Demararea lucrarilor a avut loc in luna iunie a anului 2011, fiind celebrul lot „Romstrade”, pentru care a fost reziliat contractul initial, scrie tion.ro.
In lucru mai sunt cinci noi tronsoane de autostrada pe A1, toate in zona de vest. La doua lucrarile sunt mai avansate, este asteptata inaugurarea acestora posibil chiar in cateva luni. Cel mai avansat este lotul 2 din Nadlac - Arad, cel de la Pecica spre municipiul resedinta de judet. Este vorba de aproape 17 kilometri de drum, termenul estimat pentru finalizare fiind iunie 2015.  Lucrarile au inceput in iunie 2011. Aici a lucrat compania Alpine Bau, dar aceasta a dat faliment si lucrarile au fost relicitate. Vestea buna este ca aici se circula deja pe aproape sase kilometri, construiti pentru a oferi viabilizarea primului lot al autostrazii. Deci, mai sunt de realizat alti zece kilometri.
Urmeaza al doilea lot al autostrazii dintre Timisoara si Lugoj. Sunt 25,6 kilometri de autostrada care vor face legatura intre capatul primului lot, care se termina intre Izvin si Remetea Mare si capatul primului lot din autostrada Lugoj – Deva. Incepute in mai 2013, lucrarile ar fi avut termen de finalizare anul 2016. Se pare ca acestea ar trebui sa fie gata pana la finalul lui 2015. Odata terminat, lotul ar „deschide” circulatiei si putin peste zece kilometri din Lugoj – Deva, in prezent inchisi circulatiei pentru ca nu ofera absolut nicio legatura cu vreun drum de acces, terminandu-se in camp. Din fericire, lotul 2 din Timisoara – Lugoj a fost inceput dinspre capatul autostrazii spre Deva, fiind posibila un fel de „fazare”, ceea ce ar oferi posibilitatea urcarii pe drumul rapid de pe drumul national mult mai devreme, probabil la Topolovat, fara a mai fi necesara intrarea pe centura Lugojului si parcurgerea portiunii din A10 pana la A1.
Pentru Lugoj – Deva sunt trei loturi din patru pe care se lucreaza, dar acestea au termen de finalizare prin contract undeva in 2016. Pentru cele trei organizarile de santier au fost inceput in 2014. Lotul 2 a fost inceput in 2014, are 28,7 kilometri si ar putea fi finalizat pana la finalul anului in curs. Lotul trei are 21 de kilometri si, la fel ar putea fi gata in 2015. Aceeiasi situatie este si la lotul 4, acesta are 22 de kilometri, tot cu finalizare inainte de finalul lui 2015. Odata terminate toate aceste loturi ar fi disponibila autostrada dintre Nadlac si Sibiu, o legatura directa intre cele doua puncte.

nadlac arad
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1201 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005036 (s)