News Flash:

Un timisorean a luat o idee de la Google si a dezvoltat o afacere pe care o va vinde cu milioane de dolari

13 Noiembrie 2014
1213 Vizualizari | 0 Comentarii
Un antreprenor din Timisoara dezvolta o platforma despre care crede ca va valora „milioane de dolari“ in urmatorii cinci ani. 
„Orice tip de formular pe care il vedeti pe site-uri poate fi facut la noi“, explica Florin Cornianu, cofondatorul afacerii 123ContactForm, produsele pe care le realizeaza prin intermediul platformei pe care a fondat-o in Timisoara impreuna cu Tudor Bastea, colegul sau de facultate.
Serviciul, exclusiv online, permite utilizatorilor fara cunostinte tehnice sa isi creeze formulare web – de la cele de contact, pe care le vedem pe toate site-urile, pana la chestiuni mai complexe - chestionare, formulare de colectare a platilor sau teste pentru institutii de invatamant.
Fondata in urma cu sapte ani si avand ca obiectiv cucerirea pietelor externe, afacerea s-a dublat de la an la an, ajungand ca in prezent sa aiba 500.000 de utilizatori din peste 180 de tari, 40 de angajati si venituri de circa un milion de lei (250.000 de euro), potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.
Pe aceasta nisa, firma ocupa locul cinci, fiind surclasata de jucatori precum Google Forms, Wufoo sau JotForm. De la produsul propriu-zis, care este formularul final, cei doi antreprenori au adaugat inca un strat si o suita de setari care permit afisarea campurilor si au facut posibila conectarea cu servicii populare de pe net, dar si integrarea de procesatoare de plata precum PayPal. Firma ofera formularele fie gratuit, fie cu un pret de 14,95 sau 29,95 dolari lunar, variind in functie de numarul de formulare incluse, capacitatea de stocare, numarul de subscriptii incluse, integrarea sistemului de plata si alte facilitati specifice. Timisorenii se adreseaza clientilor companii mici din zona de dezvoltare web, organizatori de evenimente, vanzatori online, institutii educationale.
Cei doi s-au lansat in antreprenoriatul online in 2002, cand erau inca studenti la Facultatea de Informatica din cadrul Universitatii din Timisoara, cand faceau diferite produse online pe care le vindeau vorbitorilor de limba engleza. In 2005, s-au angajat la o multinationala din Timisoara, iar in 2008, cand vanzarea produselor pe care le realizau a inceput sa egaleze veniturile salariale, au hotarat sa renunte la statutul de angajator si sa se dedice antreprenoriatului. „In momentul in care am facut aceasta alegere, afacerea nu a mai functionat si a trebuit sa o luam de la zero cu un alt produs“, isi aminteste Cornianu.
Au vazut ca exista produse similare in zona de site-uri de formulare, astfel ca au urmat acest model si au inceput si ei sa le construiasca, reusind sa creasca cu 100% pe an. Potrivit spuselor antreprenorului, compania nu a avut nevoie de investitii foarte mari, iar cele pe care le-au facut au fost prin bootstrapping. Cel mai dificil moment a fost cel in care au crescut echipa la peste 10 persoane, potrivit lui Cornianu. „A trebuit sa facem o schimbare de mentalitate si sa devenim manageri, iar adaptarea la acest lucru a fost destul de dificila“, isi aminteste el. In 2010 au atras atentia unui angel investor, Adrian Gheara, care a intrat in actionariatul companiei si a condus la imbunatatirea produsului, la angajarea de oameni si la mutarea intr-un birou mai mare.
„In rest, compania nu a avut nevoie de investitii, s-a autosustinut si este in continuare profitabila“, spune antreprenorul, care considera ca „in Romania oamenii ar trebui sa se dedice construirii unui produs in loc sa alerge dupa bani“.
In urma cu doi ani, au inceput sa colaboreze cu furnizorul de solutii de comert electronic Avangate pentru a-si inlesni procesul de facturare pentru clientii de pe toate continentele. Astfel, daca unii dintre clienti nu reuseau pana atunci sa plateasca din varii motive, prin Avangate au reusit sa adune incasarile de la clienti intr-un procent apropiat de 100%.
Incasarile au crescut astfel de zece ori si au reusit sa se extinda in 180 de tari. „Daca pana atunci reuseam sa facturam doar in Statele Unite ale Americii, am reusit astfel sa gasim solutii dedicate pentru tari cu diferite particularitati precum Malaiezia si Brazilia.“ 50% din vanzari se realizeaza in Statele Unite ale Americii si in Canada, urmate de Australia, Regatul Unit, Olanda, Franta sau tarile nordice. In total, vanzarile din afara tarii sunt de 98%.
Nu vede niciun dezavantaj in faptul ca locuiesc in Timisoara. Din contra, au acces la forta de munca mai usor, desi dezvoltatorii de software sunt in continuare mai greu de gasit si mai scumpi - pentru restul posturilor exista insa foarte multi aplicanti. „Businessul nostru implica o foarte mare segmentare a echipelor, dezvoltare, marketing, customer support si nu am avut probleme, am gasit oameni seriosi.“ Detalii pe businessmagazin.ro

marketing customer support
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1393 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005614 (s)