Un asteroid de dimensiuni mari va trece prin apropierea relativa a Pamantului la 26 ianuarie

15 Ianuarie 2015
Un asteroid de dimensiuni mari, ce a primit denumirea de catalog 2004 BL86, va trece la o distanta relativ mica de Pamant - aproximativ 1,2 milioane de kilometri (de trei ori mai mare decat distanta de la Pamant la Luna) - la 26 ianuarie, conform unui material publicat de www.business-standard.com.
Dupa modul in care reflecta lumina solara, acest asteroid are diametrul de aproximativ 500 de metri. Acesta este cel mai mare asteroid a carui trecere prin vecinatatea planetei noastre va fi urmarita de astronomi. In 2027 pe langa planeta noastra va trece un asteroid si mai mare, denumit 1999 AN10.
Conform astronomului Don Yeomans, la 26 ianuarie, asteroidul 2004 BL86 va trece prin cel mai apropiat punct de Pamant pentru cel putin urmatorii 200 de ani si nu constituie niciun pericol pentru planeta noastra. Apropierea de Pamant a unui asteroid relativ mare le va oferi oamenilor de stiinta sansa de a studia mai bine aceste obiecte cosmice.
Asteroidul 2004 BL86 a fost descoperit la 30 ianuarie 2004 de un telescop in cadrul programului Lincoln Near-Earth Asteroid Research (LINEAR), derulat la White Sands, New Mexico.
In ziua de 26 ianuarie acest asteroid va putea fi observat si de astronomii amatori, prin intermediul micilor telescoape de camera sau a unor binocluri puternice.
AGERPRES