News Flash:

Podul Michelangelo peste Bega a fost dat in folosinta partial

12 Decembrie 2013
1579 Vizualizari | 0 Comentarii
Podul Michelangelo
 Cel mai mare proiect de infrastructură al Timişoarei, Podul Michelangelo, care a intrat în reabilitare totală în luna aprilie, a fost redeschis parţial circulaţiei, reluând, astfel, legătura peste Bega pe axa nord-sud a oraşului.

'Acest stadiu al lucrărilor trebuia finalizat abia în aprilie 2014, dar am reuşit să realizăm proiectul în avans de aproape jumătate de an', a declarat presei joi primarul Nicolae Robu.

În acest interval de timp, s-au reabilitat toate piesele metalice, iar acum totul este pus la loc, podul fiind circulabil.

Subpasajul propriu zis al zonei, structura de rezistenţă, este realizată de asemenea. Pereţii verticali sunt realizaţi în proporţie de 100% până la adâncimea de 17,5 m, potrivit proiectului, iar planşeul este realizat, de asemenea, în proporţie de 75%.

'Pentru că lucrul la reţelele de utilităţi a decurs într-un ritm foarte alert - etapă care trebuia finalizată în primăvară - am putut face o amenajare a zonei, care să ne permită redeschiderea circulaţiei pe un traseu provizoriu pe axa N-S, în ambele sensuri şi putem spune că se poate trece Bega peste Podul Michelangelo', a adăugat edilul.

În luna august, navigaţia pe Canalul Bega a fost oprită timp de câteva săptămâni, pentru a se putea efectua în condiţii de siguranţă lucrările de ridicare şi consolidare a Podului Michelangelo.

Lucrările la Podul Michelangelo reprezintă una dintre etapele derulării unei ample investiţii, de 70 de milioane de lei, în urma căreia campusul universitar va fi legat de centrul oraşului.

Din valoarea proiectului, contribuţia Uniunii Europene este de 98%, iar cea a Primăriei Timişoara este de 2%, cu o durată de implementare de 18 luni.

Separarea fluxurilor de circulaţie N/S - E/V se va realiza printr-un pasaj subteran pe bd. Vasile Pârvan cu lungimea de 583 de metri, din care 111 metri reprezintă zona acoperită a pasajului. Circulaţia maşinilor pentru celelalte relaţii existente va fi rezolvată prin construirea unei 'bretele' de racordare cu străzile adiacente, care vor fi formate din două benzi de circulaţie pe sens, de 3,5 metri lăţime. Proiectul cuprinde şi lărgirea bulevardului Michelangelo pe un tronson, cu patru benzi de circulaţie.

Podul Michelangelo a fost construit în anul 1970, o dată cu noua sistematizare a oraşului, fiind cel mai larg, dar şi cel mai tranzitat, deoarece realizează şi legătura Spitalului Judeţean cu partea de nord a oraşului. AGERPRES

podul michelangelo bega nicolae robu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1134 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006214 (s)