News Flash:

Noi reguli pentru scolile de soferi

13 Octombrie 2016
1058 Vizualizari | 0 Comentarii
scoala de sioferi1
Masinile care au fost implicate in accidente nu vor mai avea voie sa circule daca nu vor efectua o noua inspectie tehnica, iar scolile de soferi isi vor putea prelungi autorizatia doar daca minimum 50% dintre candidatii au promovat examenul, reiese dintr-un document adoptat, miercuri, de Executiv.
Strategia Nationala de Siguranta Rutiera 2016-2020 prevede ca masinile care au fost implicate in accidente rutiere vor trebui supuse unor inspectii tehnice inainte de a putea fi folosite din nou de catre soferi.
”Masinile implicate intr-un accident grav si reparate pot intra direct in reteaua de drumuri, fapt care este vazut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui sa fie supuse inspectiei tehnice auto”, se arata in Strategia Nationala de Siguranta Rutiera.
Documentul vizeaza si scolile de soferi. Guvernul intentioneaza ca acestea sa primeasca prelungirea licentei de functionare doar daca cel putin jumatate dintre candidati au promovat examenul si au luat permisul de conducere.
”Scolile de soferi nu pot fi controlate in mod eficient daca indeplinesc cerintele de formare pentru desfasurarea numarului minim de ore de teorie si practica. Datele din 2012 arata ca unele scoli ar fi asigurat o instruire de 32 de ore / zi, pentru 365 zile pe an. ARR intentioneaza sa modifice legea pentru a evita astfel de situatii in viitor. ARR intentioneaza sa introduca criteriul de promovare a examenului (min. 50%) pentru prelungirea licentei de functionare a scolii de soferi pentru a controla numarul de candidati care pot lua examenul pentru permisul de conducere”, este stipulat in document.
Stategia ii vizeaza si pe soferii indisciplinati.
”Se va crea cadrul legal pentru initierea si finantarea unor programe complexe de reabilitare pentru soferii cu abateri repetate, cu permis suspendat sau anulat, pornind de la premisa ca aceste persoane ar trebui recuperate, mai ales in cazul conducatorilor auto profesionisti. Aceste programe vor fi voluntare sau obligatorii si se vor baza pe faptul ca incalcarile repetate ale legislatiei rutiere nu sunt cauzate atat de necunoasterea regulilor sau de probleme de inaptitudine psihomotorie sau medicala, ci mai degraba de atitudinea conducatorilor auto. Acestea pot fi corectate mai ales prin consiliere psihologica si programe de conducere preventiva si de schimbare a comportamentelor celor care incalca prevederile legale. In cazul conducatorilor auto care conduc sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelor psihotrope, de asemenea, ar trebui avute in vedere cel putin actiuni de asistare de tipul <<brief interventions>>, efectuate de personal specializat”, este mentionat in document.
Totodata, soferii in varsta trebuie sa isi faca mai des analizele medicale. Potrivit documentului, se are in vedere ”reducerea perioadelor de efectuare a verificarii medicale a conducatorilor auto incepand cu o anumita varsta, in conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sanatatii”.
Potrivit strategiei, Romania trebuie ”sa devina o tara sigura din punct de vedere al traficului rutier pentru cetatenii ei, pentru investitori si turisti, pentru cei care o tranziteaza, prin reducerea progresiva, in perioada 2016 - 2020, a numarului victimelor accidentelor rutiere, pentru a ne putea inscrie in graficul comun stabilit de statele membre UE”.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1129 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005080 (s)