News Flash:

Ei sunt romanii care au construit Transfagarasanul si s-au intors la fata locului dupa atatia ani. Cinste lor

20 Iulie 2018
720 Vizualizari | 0 Comentarii
transf

La data de 20 septembrie 1974 a fost inaugurat drumul national Transfagarasan, care cuprinde cel mai lung tunel rutier din Romania (887 m), situat la cea mai mare altitudine din tara: 2.045 m.

Transfagarasanul este cel mai celebru drum din Romania. Construit intre 1970 si 1974, ca o cale de comunicare intre Muntenia si Ardeal, i se mai spune “drumul dintre nori”.

Constructorii genisti povestesc cum au construit Transfagarasanul cu 40 de ani in urma, timp de 4 ani si jumatate. Acestia au depus un efort colosal pentru a strabate prin munte.

Pentru realizarea acestei grandioase lucrari au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundatii, 600 de mii de metri cubi de suprastructura de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidarie, 830 lucrari transversale, 27 viaducte si poduri si s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.

Acesti oameni au lasat ceva in urma: una dintre cele mai frumoase si spectaculoase sosele din Europa!

ISTORIC TRANSFAGARASAN

Cei mai multi dintre noi cunosc faptul ca idea construirii unui drum peste muntii Fagarasului i-a apartinut lui Ceausescu. Realitate este ca existau schite si planuri realizate inainte de 1960 care contineau detaliile unui drum ce printre muntii Fagarasului.

Proiectul a fost abandonat deoarece bugetul de atunci nu suporta o asemenea cheltuiala, dar ideea a fost reluata dupa finalizarea lucrarilor la hidrocentrala de la Vidraru.
Dupa invazia Cehoslovaciei, in anul 1968, s-a pus problema unui drum strategic, dar in zona muntilor Cernei si Mehedintului.

In aceasta perioada, Nicolae Ceausescu a descoperit planurile initiale si a hotarat construirea unui drum cu o singura banda care sa asigura preluarea masei lemnoase a padurilor Fagarasilor si o ruta intre sudul si centrul tarii.

Lucrarile au demarat in decembrie 1969, din ambele capete de la sud, genistii din cadrul Regimentului 1 Ramnicu Valcea, iar de la nord cei de la Regimentului 52 Alba Iulia. Acestora li s-au alaturat lucratori civili atrasi in special de salariu destul de consistent pe vremea aceea, de aproximativ 6000 de lei.

In anul 1971, Ceausescu a schimbat planurile si drumul a devenit un drum national cu doua benzi, iar zona muntilor Fagaras ar fi trebuit sa devina o statiune a sporturilor de iarna cu peste 100 km de partii de schi , partii de bob, patinoare si hoteluri.

Proiectul s-a impotmolit cauza fiind lipsa acuta de fonduri sau indreptarea acestora catre alte lucrari considerate la acelt timp de stricta necesitate . Drumul ce unduia pe langa crestele Fagarasilor inghitise bani cu lopata.

In partea sudica drumul a fost construit pe drumurile forestiere care existau deja in jurul lacului, iar pe Valea Caprei era amenajat un drum forestier aproximativ 10 km.

DESCHIDEREA TRANSFAGARASAN
Lucrarile trebuiau finalizate in 1973, dar conditiile meteo nefavorabile si greutate traseului au amanat finalizare cu 1 an.

Drumul a fost finalizat pe 20 septembrie 1974, la inaugurare fiind prezent si Ceausescu. Initial, ruta alpina avea sa poarte numele sau, dar acesta a refuzat si astfel numele acesteia a devenit Transfagarasan.
 


transfagarasanul istoric transfagarasan
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1281 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006740 (s)